Niemcy przetestowali proszki do prania. Najlepszy można kupić w Polsce
Fundacja Stiftung Warentest z Niemiec postanowiła bliżej przyjrzeć się jakości detergentów do prania. Okazuje się, że wyższa cena nie zawsze oznacza lepsze rezultaty, na które liczą konsumenci. Najlepszym detergentem okazał się tańszy proszek dostępny również w Polsce.
24.09.2024 | aktual.: 22.10.2024 07:28
Przeprowadzone przez Stiftung Warentest testy pokazują, że nie potrzeba tuzina kolorowych płynów, by uzyskać czyste pranie. Wystarczy zwykły proszek do prania.
Kontynuacja artykułu pod materiałem wideo
Polak "odkrył" ogromne złoża metali szlachetnych - Paweł Jarski - Elemental Holding w Biznes Klasie
Oto najlepszy proszek do prania. Pochodzi z dyskontu
Zwycięski detergent to produkt dostępny w dyskontach, a nie markowy wyrób. Niemiecki portal chip.de informuje, że najwyższe oceny zdobył Tandil Ultra Plus, dostępny w sieci Aldi Nord, który można znaleźć również w Polsce.
Tandil Ultra Plus uzyskał "dobrą" ocenę w niemal każdej kategorii, z wyjątkiem ochrony tkanin, gdzie został oceniony jako "zadowalający".
Detergent, który okazał się najlepszy, kosztuje około 4,85 euro (za opakowanie 2,025 kg). W Polsce można go nabyć, m.in. przez internet w sklepach oferujących chemię importowaną, a cena wynosi około 40 zł (za 2 kg).
Z opisu produktu wynika, że Tandil Ultra Plus zawiera formułę "kaltkraft", która skutecznie usuwa plamy w niskich temperaturach, oraz formułę "anty-gray", zabezpieczającą tkaniny przed osadzaniem się kamienia i utrzymującą ich kolor.
Niemcy wybrali najlepsze pralki
Równolegle do testów detergentów specjaliści wybrali także najlepsze pralki, wśród których wyróżniają się:
- Siemens WU14UTA8,
- Miele WWE 360 WPS,
- Siemens WM14N2G3,
- AEG L6FBG51470.
Fundacja przypomina, że przy wyborze pralki warto zwrócić uwagę na jej zużycie wody, co może przynieść znaczne oszczędności. Ważne jest również, by wybrać cicho pracujący sprzęt.
Stiftung Warentest to niezależna fundacja z siedzibą w Berlinie, założona w 1964 roku przez niemiecki rząd. Jej misją jest przeprowadzanie porównawczych testów produktów i usług w celu dostarczenia konsumentom rzetelnych informacji o nich.