Niemiecki dyskont rozkręca się w Polsce. Otworzy nowy format sklepów
KiK, znany niemiecki dyskont z produktami tekstylnymi i niespożywczymi, przedstawił plany względem polskiego rynku. Sieciówka wprowadza nowy format sklepów U400, umożliwiający ekspansję w mniejszych miejscowościach i centrach handlowych. Zamierza też otworzyć ok. 200 nowych placówek.
Niemiecka sieć KiK ogłosiła wprowadzenie nowego formatu sklepów o nazwie U400, który pozwoli na otwieranie placówek w mniejszych miejscowościach oraz w centrach handlowych. Nowy format zakłada zmniejszenie powierzchni handlowej do 400 mkw., co umożliwi wejście do lokalizacji dotychczas niedostępnych dla sieci.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Tłumy ruszyły po kebaby Podolskiego. Byliśmy na otwarciu
- Mówimy tu o sklepach o metrażu 360-440 mkw, zlokalizowanych m.in. w retail parkach i centrach handlowych, czy o lokalizacjach o dużym natężeniu ruchu - na przykład w rejonach dworców kolejowych, autobusowych czy nowych osiedli mieszkaniowych w dużych miastach - wyjaśnił Jan Skowron, dyrektor zarządzający KiK Polska, w rozmowie z retailnet.pl.
Nowy format U400 nie zastąpi całkowicie dotychczasowego standardu, ale uzupełni go w lokalizacjach, gdzie większe powierzchnie były nieosiągalne. Mimo nowego formatu sieciówka nadal będzie otwierała większość placówek w większym metrażu (500-600 mkw.).
Nowe sklepy KiK w Polsce
Przed końcem maja KiK planuje otworzyć trzy nowe sklepy: w Warszawie, Szubinie i Kozienicach. Wszystkie te placówki będą działać według nowej formuły, która łączy obecność online z działaniami lokalnymi, co ma na celu zbudowanie trwałej relacji z lokalną społecznością.
W sklepach U400 asortyment ma być bardziej rotujący, ponieważ sieciówka stara się ograniczać liczbę kategorii produktowych, ale z naciskiem na efektywność sprzedaży i atrakcyjność oferty.
Otwarcie nowych sklepów i modernizacja już istniejących ma sprawić, że w 2025 r. KiK odnotuje wzrost sprzedaży o 9 proc. - Nasz cel to 650 sklepów w Polsce w ciągu 3-4 lat - przyznał Skowron. Oznaczałoby to wzrost o prawie 200 placówek względem 2025 r.
KiK to niemiecka sieć handlowa, która działa na rynku od 1994 r. i jest jedną z wiodących sieci detalicznych w Europie. Nazwa KiK stanowi akronim od niemieckiego wyrażenia "Kunde ist König", co oznacza "Klient jest królem". W asortymencie znajdują się tekstylia, dodatki do wnętrz, akcesoria dla zwierząt i małe AGD. Dyskont działa w sumie w 14 krajach Europy, a w Polsce jest obecny od 2012 r.
Niemieckie sieciówki otwierają kolejne sklepy w Polsce
Ambitne plany względem polskiego rynku mają także inne niemieckie sieciówki. Woolworth planuje otworzyć 40 nowych sklepów, na co przeznaczy 65 mln zł. W ciągu dwóch lat od debiutu sieciówka otworzyła 50 placówek.
Z kolei Tedi, rywal Woolworth zarówno w Niemczech, jak i w Polsce, zamierza w przebić barierę 300 sklepów do końca tego roku. W skali całej Europy siecióka zamierza zwiększyć liczbę placówek do 10 tys.