PKO BP ostrzega przed fałszywymi SMS‑ami. Oszuści mają nowy sposób
Naciągacze podszywają się pod firmy kurierskie lub znane portale aukcyjne i proszą o dopłatę niewielkiej kwoty. Bank PKO BP ostrzega, by nie klikać w podany w SMS-ach link.
Największy polski bank PKO BP ostrzega przed oszustwami z wykorzystaniem fałszywych SMS-ów, zawierających linki do dokonania płatności.
"W ostatnim czasie rozsyłane są wiadomości SMS, których nadawcy podszywają się pod firmy kurierskie bądź powszechnie znane portale ogłoszeniowe, sprzedażowe, aukcyjne" - informuje bank. Naciągacze proszą o dopłacenie niewielkiej kwoty za przesyłkę, informują o konieczności odblokowania konta na danym portalu lub o możliwości przedłużenia okresu wystawienia ogłoszenia.
W treści znajdują się też linki do dokonania stosownej płatności. "W rzeczywistości link umieszczony w SMS-ie prowadzi do fałszywej strony pośrednika płatności, a następnie – na fałszywą stronę banku, i ma na celu wyłudzenie poufnych danych do bankowości elektronicznej oraz kodu z narzędzia autoryzacyjnego" - przestrzega PKO BP.
Prezes PKO BP o zarobkach w NBP. "Powinny być transparentne i znane"
Jak wyjaśniają przedstawiciele banku, podanie na fałszywej stronie danych do logowania i autoryzacji transakcji umożliwia ich przejęcie przez oszusta, który uzyskuje w ten sposób możliwość zalogowania się przy ich użyciu w autentycznym serwisie internetowym banku i zlecenia operacji z rachunku klienta.
Bank przypomina przy tej okazji podstawowe zasady bezpieczeństwa:
- Zachowaj ostrożność i ograniczone zaufanie w stosunku do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o skorzystanie z linku – nie reaguj na nie i nie ujawniaj swoich danych.
- Logując się do serwisu internetowego Banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie – nie korzystaj z linków!
- Sprawdzaj poprawność adresu strony, widniejącego w przeglądarce internetowej.
- Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie iPKO kodem SMS przeczytaj uważnie treść otrzymanego SMS-a, aby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji (zwróć uwagę na rodzaj dyspozycji, poprawność numeru rachunku odbiorcy, kwotę transakcji).
- W przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, prosimy – skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl