Primark w Krakowie i Katowicach. W listopadzie sieć otworzy dwa nowe sklepy w Polsce
Znana zwłaszcza na Wyspach sieć powoli zwiększa swoją obecność nad Wisłą. Po otwarciu pierwszego sklepu w Polsce w 2020 roku i kolejnego rok później, przyszedł czas na dwa otwarcia w roku 2022. Sklepy Primark w Krakowie i Katowicach przyjmą pierwszych klientów jeszcze w listopadzie. W planach na przyszły rok są kolejne dwie placówki.
Primark w Krakowie zostanie otwarty 10 listopada w centrum handlowym Bonarka City Center, a Primark w Katowicach rozpocznie działalność 30 listopada w Silesia City Center - podaje serwis dlahandlu.pl. Ten pierwszy będzie miał 3,8 tys. metrów kwadratowych powierzchni handlowej, a drugi - 3,6 tys. Dzięki tym dwóm planowanym otwarciom pracę znalazło około 340 osób.
Dwa nowe sklepy Primark w Polsce
To kolejny etap w rozwoju tej sieci w Polsce. Primark w Polsce pojawił się w 2020 roku - w sierpniu został otwarty pierwszy sklep w warszawskiej Galerii Młociny. W maju kolejnego roku firma otworzyła drugi sklep - w Galerii Posnania w Poznaniu. Sieć ta zatrudnia ponad 65 tysięcy pracowników i ma 400 sklepów w 14 krajach. Do końca 2026 roku chce ich mieć już 560.
W planach na 2023 rok jest otwarcie dwóch nowych sklepów nad Wisłą - we Wrocławiu i Łodzi. Placówka, która będzie się mieściła we wrocławskim centrum handlowym Magnolia Park, ma mieć 5,3 tys. metrów kwadratowych i dwa poziomy. Łódzki sklep zostanie natomiast otwarta w centrum handlowym Manufaktura.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Rosnąca inflacja. Dodatkowy podatek nakładany na Polaków. "Najgorszy z możliwych"
Primark to irlandzka firma założona w 1969 roku. Na swoim rodzimym rynku znana jest jako Penneys. Zajmuje się przede wszystkim sprzedażą ubrań, butów, kosmetyków, AGD i dodatków.
Kuszą cenami
Sklepy tej marki są popularne w Wielkiej Brytanii, gdzie styczność z nimi miało wielu Polaków. Oprócz tego firma działa też w kilku innych europejskich krajach, m.in. w Austrii, Francji, Hiszpanii, Niemczech czy Portugalii, a także za oceanem - w Stanach Zjednoczonych. Firma reklamuje się hasłem "jakość w przystępnych cenach na co dzień, dla każdego".