Trwa ładowanie...

Promocje w marketach. W Auchan produkty za 1 zł, w Biedronce za 0,49 zł. Wojna na niskie ceny.

Supermarkety i dyskonty stale walczą o uwagę klientów i wymyślają atrakcyjne promocje, aby zachęcić nas do zakupu. My niczym ryby połykamy haczyk i zwabieni przynętą w postaci niskiej ceny, biegniemy do sklepu. W tym tygodniu Auchan i Biedronka postanowiły wykorzystać ten chwyt. Wybrane produkty można tam kupić już za 0,49 zł, 0,99 zł czy 1 zł.

Promocje w marketach. W Auchan produkty za 1 zł, w Biedronce za 0,49 zł. Wojna na niskie ceny.Źródło: WP.PL
d311z1n
d311z1n

To, że promocje i wyprzedaże są często stosowanym przez różne sieci handlowe trikiem, nikogo nie dziwi. Zaskakiwać mogą jednak nad wyraz niskie ceny. Na jednej z grup na Facebooku znalazłam zdjęcie paragonu z kilkudziesięcioma produktami za 1 zł. Pani poinformowała innych członków o promocji, jaka obowiązuje w hipermarkecie Auchan. Rozpoczęła się żywa dyskusja.

Paulina Kurdbuska
Źródło: Paulina Kurdbuska
Facebook.com
Źródło: Facebook.com

Zdziwiona tak niskimi cenami postanowiłam odezwać się do sieci sklepów. Okazało się, że do 23 września trwa tam akcja "wszystko za 1 zł". - W każdym hipermarkecie Auchan, przy wejściu, w specjalnej strefie promocyjnej są przygotowane produkty spożywcze i przemysłowe, zamówione specjalnie na tę akcję. Ogólnie jest prawie 800 artykułów za 1 zł - poinformowała Dorota Patejko, dyrektor do spraw komunikacji sieci sklepów Auchan. Za złotówkę można kupić m.in. ręczniki papierowe, słodycze, skarpetki, rajstopy czy jogurty.

Beata Sędrowicz
Źródło: Beata Sędrowicz

Oglądaj także: Przetestowaliśmy "danie dla skacowanych studentów"

Promocja wywołuje duże zainteresowanie wśród Internautów, chociaż nie wszyscy widzą w niej coś nadzwyczajnego. Na Facebooku czytam komentarze, że w promocji nie ma nic ciekawego, a przeceniono tylko drobne rzeczy, które w regularnej cenie kosztują niewiele więcej. Jedna kobieta pisze, że ta złotówka to chwyt marketingowy, który ma tylko i wyłącznie przyciągać.

Facebook.com
Źródło: Facebook.com
Facebook.com
Źródło: Facebook.com

Z drugiej strony kupienie np. 30 produktów za równe 30 zł wydaje się bardzo zachęcające, nawet jakby to miały być skarpetki, ręczniki czy ścierki. Z innej znów strony nasuwa się pytanie: czy ja rzeczywiście potrzebuję tych rzeczy, nawet jeżeli kosztują tak mało? Tak właśnie działa promocja - często wychodzimy z reklamówką zbędnych produktów.

d311z1n

Biedronka też stawia na rewolucję. Ruszyła wielka wyprzedaż wybranych produktów spożywczych i przemysłowych. W 1692 sklepach w Polsce znajdziemy artykuły, które kosztują zaledwie 0,49 zł. Z uwagi na niską temperaturę na zewnątrz sieć postanowiła też obniżyć ceny.

WP.PL
Źródło: WP.PL, fot: Agata Wołoszyn

Wybrałam się do sklepu, aby zobaczyć jak wygląda ta wyprzedaż. Za niższą kwotę można kupić np. wykałaczki, kapustę, lizaki czy danie instant.

WP.PL
Źródło: WP.PL, fot: Agata Wołoszyn

Jakiś czas temu pisaliśmy na WP Finanse o dodatkowych staraniach Biedronki o klienta, a mianowicie stawianiu przed niektórymi sklepami namiotów wyprzedażowych. Sieci handlowe zrobią naprawdę dużo, aby pozyskać klienta i go nie stracić.

d311z1n

Na Facebooku internauci pokazują, jakie produkty udało im się kupić zarówno na promocji w jednym, jak i drugim sklepie. Trend wzajemnego informowania się o nowych promocjach stał się bardzo popularny. Nic dziwnego, bo z badania przeprowadzonego przez Quality Watch wynika, że aż 52 proc. Polaków kupuje głównie wtedy, kiedy sklepy obniżą ceny.

Facebook.com
Źródło: Facebook.com
d311z1n
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d311z1n

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj