To są ulubione chipsy czytelników WP.PL
Chipsy są nieodłącznym towarzyszem niemal każdej imprezy. Raczymy się nimi podczas oglądania filmów czy telewizji. Smakują niemal wszystkim - od nastolatków po emerytów. Czy wszyscy jednak kupują te same marki? Zapytaliśmy o to naszych internautów.
W przygotowanej na stronach serwisu finansowego Wirtualnej Polski ankiecie zapytalismy naszych czytelników, jakiej marki chipsy kupują najczęściej? Oto wyniki naszej ankiety.
To są ulubione chipsy czytelników WP
Chipsy są nieodłącznym towarzyszem niemal każdej imprezy. Raczymy się nimi podczas oglądania filmów czy telewizji. Smakują niemal wszystkim - od nastolatków po emerytów. Czy wszyscy jednak kupują te same marki? Sprawdziliśmy.
W przygotowanej na stronach serwisu finansowego Wirtualnej Polski ankiecie zapytaliśmy naszych czytelników, jakiej marki chipsy kupują najczęściej? Oto wyniki naszej ankiety.
Polacy lubią chipsy
Spośród marek obecnych w ankiecie Wirtualnej Polski najniższe miejsca zajęły kolejno: Naturals (1 proc.) oraz Sunbites i Chio (po 2 proc.).
Naturals to chipsy ziemniaczane, które w odróżnieniu od tradycyjnych, są przygotowywane w oleju słonecznikowym, a ziemniaki, z których pochodzą, krojone są ze skórką.
Osoby, którym chipsy ziemniaczane niezbyt przypadają do gustu, mają alternatywę w postaci Sunbites, wielozbożowych listków, zarówno słodkich, jak i słonych.
Chio to marka, która czasy świetności na polskim rynku ma już za sobą. Obecnie na półkach znajdziemy tylko chipsy tortilla (nachos) i sosy do nich.
5. Star Chips
Przekąski Star Chips przez wiele lat były produkowane przez firmę Star Foods. W 2005 roku doszło jednak do przejęcia firmy przez koncern PepsiCo. Najpopularniejsze marki, w tym właśnie Star Chips, dostały się pod skrzydła giganta. Ich produkcją zajmuje się obecne spółka-córka PepsiCo wytwarzająca słone przekąski, Frito Lay Polska.
Mimo tych wszystkich zawirowań marka przetrwała i dzisiaj jest najchętniej kupowaną marką chipsów dla 4 proc. naszych użytkowników.
Za co klienci lubią te chipsy? M.in. za oryginalne smaki, takie jak np. śmietanowo-cebulowe.
4. Wiejskie Ziemniaczki
Lorenz Bahlsen Snack-World próbuje przekonać do siebie klientów wiejskimi smakami. Tak powstała seria Wiejskie Ziemniaczki.
Jak na dość młodą markę wydaje się, że pomysł się przyjął. 5 proc. internautów najczęściej kupuje właśnie te chipsy.
Tylko w tej linii spróbujemy takich smaków jak chipsy o smaku koperku czy borowików.
3. Crunchips
Crunchips to najbardziej znana marka chipsów ziemniaczanych produkowanych przez koncern Lorenz Bahlsen Snack-World. W Polsce możemy znaleźć blisko 20 produktów tej marki. 8 proc. czytelników Wirtualnej Polski najczęściej kupuje właśnie te produkty.
Najnowszym produktem w ofercie firmy są chipsy Tugeza, czyli połączenie chipsa gładkiego z chipsem x-cut. W ofercie znajdziemy również takie ciekawe smaki, jak salsa, pieczone żeberka z grilla czy połączenie chilli z limonką.
2. marki własne producentów
Wiele różnych sieci handlowych produkuje własne marki chipsów. Konkurują one z innymi produktami m.in. ceną. Nic więc dziwnego, że tak wysoko, bo na drugim miejscu, znalazły się właśnie marki własne supermarketów.
Swoje własne chipsy mają m.in. Tesco, Auchan czy Carrefour.
Marki własne są najczęściej kupowanymi chipsami dla aż 18 proc. internautów.
1. Lay's
Największą popularnością w naszym kraju cieszą się chipsy Lay's. Producentem tej marki jest Frito-Lay (część PepsiCo). Wśród naszych czytelników ta marka nie miała sobie równych. Aż 51 proc. spośród ponad 10 tys. oddanych w ankiecie głosów zostało oddanych właśnie na Lay's.
W przyszłym roku marka Lay's będzie obchodziła 75 lat istnienia. Z tego powodu firma ogłosiła konkurs "Do us a flavour", polegający na zaproponowaniu nowego smaku chipsów, które pojawią się na rynku z okazji jubileuszu. Twórca zwycięskiego smaku otrzyma nagrodę w wysokości 1 miliona dolarów bądź 1 proc. zysku ze sprzedaży (w zależności od tego, która kwota okaże się wyższa).
Nowa kampania reklamowa rozpoczęła się zbudowaniem przez Frito-Lay sklepu Lay's na Time Square w Londynie. Jak stwierdziła Anindita Mukherjee, główny szef marketingu w Frito-Lay North America, to największa kampania reklamowa w historii firmy.
Jakie są wasze ulubione smaki chipsów? Odpowiedzi umieszczajcie w komentarzach pod galerią