To są ulubione chipsy czytelników WP.PL

Chipsy są nieodłącznym towarzyszem niemal każdej imprezy. Raczymy się nimi podczas oglądania filmów czy telewizji. Smakują niemal wszystkim - od nastolatków po emerytów. Czy wszyscy jednak kupują te same marki? Zapytaliśmy o to naszych internautów.

W przygotowanej na stronach serwisu finansowego Wirtualnej Polski ankiecie zapytalismy naszych czytelników, jakiej marki chipsy kupują najczęściej? Oto wyniki naszej ankiety.

Obraz

/ 7To są ulubione chipsy czytelników WP

Obraz
© erix_flickr_cc | erix_flickr_cc

Chipsy są nieodłącznym towarzyszem niemal każdej imprezy. Raczymy się nimi podczas oglądania filmów czy telewizji. Smakują niemal wszystkim - od nastolatków po emerytów. Czy wszyscy jednak kupują te same marki? Sprawdziliśmy.

W przygotowanej na stronach serwisu finansowego Wirtualnej Polski ankiecie zapytaliśmy naszych czytelników, jakiej marki chipsy kupują najczęściej? Oto wyniki naszej ankiety.

/ 7Polacy lubią chipsy

Obraz
© micah_taylor_flickr_cc | micah_taylor_flickr_cc

Spośród marek obecnych w ankiecie Wirtualnej Polski najniższe miejsca zajęły kolejno: Naturals (1 proc.) oraz Sunbites i Chio (po 2 proc.).

Naturals to chipsy ziemniaczane, które w odróżnieniu od tradycyjnych, są przygotowywane w oleju słonecznikowym, a ziemniaki, z których pochodzą, krojone są ze skórką.

Osoby, którym chipsy ziemniaczane niezbyt przypadają do gustu, mają alternatywę w postaci Sunbites, wielozbożowych listków, zarówno słodkich, jak i słonych.

Chio to marka, która czasy świetności na polskim rynku ma już za sobą. Obecnie na półkach znajdziemy tylko chipsy tortilla (nachos) i sosy do nich.

/ 75. Star Chips

Obraz
© mat_prod | mat_prod

Przekąski Star Chips przez wiele lat były produkowane przez firmę Star Foods. W 2005 roku doszło jednak do przejęcia firmy przez koncern PepsiCo. Najpopularniejsze marki, w tym właśnie Star Chips, dostały się pod skrzydła giganta. Ich produkcją zajmuje się obecne spółka-córka PepsiCo wytwarzająca słone przekąski, Frito Lay Polska.

Mimo tych wszystkich zawirowań marka przetrwała i dzisiaj jest najchętniej kupowaną marką chipsów dla 4 proc. naszych użytkowników.

Za co klienci lubią te chipsy? M.in. za oryginalne smaki, takie jak np. śmietanowo-cebulowe.

/ 74. Wiejskie Ziemniaczki

Obraz
© mat_prod | mat_prod

Lorenz Bahlsen Snack-World próbuje przekonać do siebie klientów wiejskimi smakami. Tak powstała seria Wiejskie Ziemniaczki.

Jak na dość młodą markę wydaje się, że pomysł się przyjął. 5 proc. internautów najczęściej kupuje właśnie te chipsy.

Tylko w tej linii spróbujemy takich smaków jak chipsy o smaku koperku czy borowików.

/ 73. Crunchips

Obraz
© like_the_grand_canyon_flickr_cc | like_the_grand_canyon_flickr_cc

Crunchips to najbardziej znana marka chipsów ziemniaczanych produkowanych przez koncern Lorenz Bahlsen Snack-World. W Polsce możemy znaleźć blisko 20 produktów tej marki. 8 proc. czytelników Wirtualnej Polski najczęściej kupuje właśnie te produkty.

Najnowszym produktem w ofercie firmy są chipsy Tugeza, czyli połączenie chipsa gładkiego z chipsem x-cut. W ofercie znajdziemy również takie ciekawe smaki, jak salsa, pieczone żeberka z grilla czy połączenie chilli z limonką.

/ 72. marki własne producentów

Obraz
© mat. pras. | mat. pras.

Wiele różnych sieci handlowych produkuje własne marki chipsów. Konkurują one z innymi produktami m.in. ceną. Nic więc dziwnego, że tak wysoko, bo na drugim miejscu, znalazły się właśnie marki własne supermarketów.

Swoje własne chipsy mają m.in. Tesco, Auchan czy Carrefour.

Marki własne są najczęściej kupowanymi chipsami dla aż 18 proc. internautów.

/ 71. Lay's

Obraz
© espensorvik_flickr_cc | espensorvik_flickr_cc

Największą popularnością w naszym kraju cieszą się chipsy Lay's. Producentem tej marki jest Frito-Lay (część PepsiCo). Wśród naszych czytelników ta marka nie miała sobie równych. Aż 51 proc. spośród ponad 10 tys. oddanych w ankiecie głosów zostało oddanych właśnie na Lay's.

W przyszłym roku marka Lay's będzie obchodziła 75 lat istnienia. Z tego powodu firma ogłosiła konkurs "Do us a flavour", polegający na zaproponowaniu nowego smaku chipsów, które pojawią się na rynku z okazji jubileuszu. Twórca zwycięskiego smaku otrzyma nagrodę w wysokości 1 miliona dolarów bądź 1 proc. zysku ze sprzedaży (w zależności od tego, która kwota okaże się wyższa).

Nowa kampania reklamowa rozpoczęła się zbudowaniem przez Frito-Lay sklepu Lay's na Time Square w Londynie. Jak stwierdziła Anindita Mukherjee, główny szef marketingu w Frito-Lay North America, to największa kampania reklamowa w historii firmy.

Jakie są wasze ulubione smaki chipsów? Odpowiedzi umieszczajcie w komentarzach pod galerią

Wybrane dla Ciebie

Spór o działkę na Warmii. Gmina zapomniała wspomnieć o odpadach
Spór o działkę na Warmii. Gmina zapomniała wspomnieć o odpadach
Wypożyczył auto na Okęciu. Firma chciała, żeby zapłacił za cudze usterki
Wypożyczył auto na Okęciu. Firma chciała, żeby zapłacił za cudze usterki
Salmonella w herbatce ziołowej. GIS ostrzega
Salmonella w herbatce ziołowej. GIS ostrzega
Polskie miasto rozdaje 500 zł na dziecko. Trzeba złożyć wniosek
Polskie miasto rozdaje 500 zł na dziecko. Trzeba złożyć wniosek
Sprzedawczynie z Gdańska o nocnej prohibicji. To robią klienci
Sprzedawczynie z Gdańska o nocnej prohibicji. To robią klienci
Problemy rywala Pepco. Zamyka niektóre sklepy w Polsce
Problemy rywala Pepco. Zamyka niektóre sklepy w Polsce
"Czuje się osaczony". Antybohater z US Open podjął drastyczne kroki
"Czuje się osaczony". Antybohater z US Open podjął drastyczne kroki
Polacy zarobią więcej na Allegro i Vinted bez formalności. Jest haczyk
Polacy zarobią więcej na Allegro i Vinted bez formalności. Jest haczyk
Najemcy z piekła rodem. To zrobili z mieszkaniem
Najemcy z piekła rodem. To zrobili z mieszkaniem
Nowy trend podbija wesela. Pary płacą za usługę 4 tys. złotych
Nowy trend podbija wesela. Pary płacą za usługę 4 tys. złotych
Skarbówka sprzedała tysiące aut pijanych kierowców. Tyle zarobiła
Skarbówka sprzedała tysiące aut pijanych kierowców. Tyle zarobiła
Podpisali umowy na fotowoltaikę. Zostali z niczym
Podpisali umowy na fotowoltaikę. Zostali z niczym