Trzy na cztery firmy płacą rachunki telefoniczne TP 

Trzy na cztery badane firmy płacą rachunki
telefoniczne Telekomunikacji Polskiej. Z usług telefonicznych
Dialogu korzysta 12,5 proc. firm, a z Netii 8 proc. - wynika z
analizy Centrum Badań Marketingowych INDICATOR.

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL

Wyniki badań Centrum w czwartek przedstawił Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE). Wynika z nich, że operatorem telefonii stacjonarnej, z usług którego przede wszystkim korzystają firmy, jest Telekomunikacja Polska - wymieniana przez 77,3 proc. badanych firm.

Sześć na dziesięć badanych firm (60 proc.) posiada tylko jedną linię telefonów stacjonarnych, a co piąta badana firma (22 proc.) ma dwie linie stacjonarne.

Według analityków, średni miesięczny rachunek za korzystanie z telefonów stacjonarnych wszystkich badanych operatorów (Telekomunikacja Polska, Dialog, Netia, Tele2) wynosi ok. 327 zł. Natomiast średni miesięczny rachunek za korzystanie z telefonów TP - 320 zł.

Wśród firm, które korzystają z operatorów telefonii komórkowej, najpopularniejszy jest Orange - korzysta z niego co druga badana firma (50,9 proc.). Korzystanie z usług pozostałych dwóch operatorów jest zbliżone - 31,2 proc. z Plusa, a 28,3 proc. - z Ery.

W firmach najbardziej popularne jest korzystanie z jednego lub dwóch telefonów komórkowych - deklaracje takie składa ok. 60-65 proc. firm. Korzystanie ze znacznej liczby telefonów komórkowych (pięć oraz sześć i więcej telefonów) jest przede wszystkim charakterystyczne dla operatora Plus (22,3 proc.) i Orange (20,0 proc.).

Średni miesięczny rachunek za usługi operatorów komórkowych jest zbliżony: klienci biznesowi Ery płacą ok. 371 zł miesięcznie, Orange - 375 zł, a Plusa - 381 zł.

Zdecydowana większość firm (90-95 proc.) za usługi operatorów komórkowych płaci abonament. Wykorzystanie kart (tzw. pre-paid) zgłasza niewielki odsetek firm - w ten sposób płacą najczęściej klienci biznesowi w Erze (15,5 proc.) i w Plusie (12,6 proc.).

Wśród klientów biznesowych dominuje raczej pozytywna ocena polskiego rynku telekomunikacyjnego. Lepiej oceniany jest rynek telefonii komórkowej, któremu czterech na pięciu klientów (79,2 proc.) przyznaje wysokie oceny dobrą lub bardzo dobrą. Rynek telefonii stacjonarnej ocenia tak 69,5 proc. badanych.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Ukraińcy nadal mogą pracować na polskiej wsi. Legalny pobyt wydłużony
Ukraińcy nadal mogą pracować na polskiej wsi. Legalny pobyt wydłużony
Nowa opłata od jutra? Lidl i Biedronka zabierają głos
Nowa opłata od jutra? Lidl i Biedronka zabierają głos
Księża seniorzy żyją w bogactwie? Oto ich emerytury
Księża seniorzy żyją w bogactwie? Oto ich emerytury
Owinęli wokół palca. Oszuści ukradli ponad milion złotych mężczyźnie
Owinęli wokół palca. Oszuści ukradli ponad milion złotych mężczyźnie
Fala zwolnień grupowych w Krakowie. Setki osób mogą stracić pracę
Fala zwolnień grupowych w Krakowie. Setki osób mogą stracić pracę
Allegro nakazuje pracownikom powrót do biur. Mocna odpowiedź związku zawodowego
Allegro nakazuje pracownikom powrót do biur. Mocna odpowiedź związku zawodowego
Tryb zimowy w oknach. Wyjaśniamy, jak go ustawić
Tryb zimowy w oknach. Wyjaśniamy, jak go ustawić
Ministra oburzona cenówkami w Biedronce. Mamy komentarz UOKiK
Ministra oburzona cenówkami w Biedronce. Mamy komentarz UOKiK
ZUS przejmuje składki emerytalne. Straciła 350 tys. złotych
ZUS przejmuje składki emerytalne. Straciła 350 tys. złotych
"Złote kolby" w kukurydzy i podpalenie. Dramat rolnika z Kujaw
"Złote kolby" w kukurydzy i podpalenie. Dramat rolnika z Kujaw
Zmiany w Allegro. Pracownicy rozczarowani. Rzecznik wyjaśnia
Zmiany w Allegro. Pracownicy rozczarowani. Rzecznik wyjaśnia
Chciała wynająć mieszkanie. "Właściciele poszaleli". Oto stawki
Chciała wynająć mieszkanie. "Właściciele poszaleli". Oto stawki