Wzrośnie sprzedaż żywności w polskich sklepach internetowych

Wartość globalnej sprzedaży żywności i napojów przez internet w 2009 r. sięgnęła już 20 mld dolarów. W Polsce przekroczyła 200 mln zł.

02.02.2010 13:32

Z raportu brytyjskiej firmy badawczej IGD wynika, że w Wielkiej Brytanii wartość sprzedaży żywności online do 2014 r. ma się podwoić i osiągnie 7,2 mld funtów. Według IGD, aż 13 proc. Brytyjczyków zrobiło w 2009 r. zakupy żywności przez internet, a 34 proc. deklaruje, że będzie robić je w ciągu następnych 5-10 lat. Choć na razie nie ma jeszcze tak dokładnych badań dotyczących polskiego e-handlu żywnością, to wszystko wskazuje, że w tej dekadzie będzie to jeden z najszybciej rosnących segmentów rynku spożywczego. Zdaniem ekspertów, sprzedaż internetowa może zdobyć w Polsce w tej dekadzie nawet 5-proc. udział w rynku żywności. Spożywcze sklepy zainkasują w tym roku 300 mln zł. Wartość całego polskiego rynku spożywczego przekracza już 200 mld zł.

Za 10 lat obroty sklepów internetowych handlujących żywnością w Polsce mają osiągnąć 10 mld zł. Najbardziej znane w Polsce delikatesy spożywcze to Alma 24, Piotr i Paweł, E. Leclerc, A.pl, Frisco.pl i Fresh24.pl.

Źródło: Puls Biznesu (JS)

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)