Trwa ładowanie...

Koszyk zakupowy WP Finanse. Francuska sieć najtańsza, spadek Lidla

Październik przyniósł przetasowania w zestawieniu najtańszych sieci handlowych. Liderem został trzymający od kilku miesięcy niskie ceny Auchan. Zdecydowany skok cen odczuli klienci Carrefoura, a Lidl mimo obniżki cen, spadł w zestawieniu. Oto koszyk cenowy WP Finanse i ASM SFA.

Koszyk zakupowy WP Finanse. Francuska sieć najtańsza, spadek LidlaŹródło: PAP, fot: Marcin Bednarski
d3jwft5
d3jwft5

48,8 zł – tyle można było w październiku zaoszczędzić na jednych tylko zakupach przy odpowiednim wyborze sklepu. Wspomniana kwota to różnica między najdroższym i najtańszym koszykiem zakupowym przeanalizowanymi przez ASM Sales Force Agency.

Podobnie jak w poprzednich miesiącach najdroższe zakupy oferowały sklepy internetowe – średnia cen z czterech najpopularniejszych wyniosła 262,68 zł. Najtańsze zakupy oferował Auchan, gdzie za te same produkty trzeba było zapłacić jedynie 213,88 zł. Niewiele więcej niż we wrześniu, gdy liderujący Carrefour liczył sobie 213,55 zł.

W październiku wspomniany Carrefour zaliczył spektakularny spadek – z najtańszego sklepu spadł na siódmą (z dziesięciu) pozycję wśród tradycyjnych sklepów. Wartość tego samego koszyka podskoczyła o niemal 20 zł.

Handel i transport w dołku. "To sygnał, że idzie spowolnienie"

Nieciekawe wygląda też pozycja Lidla, który we wrześniu zajmował trzecie od końca miejsce wśród tradycyjnych sklepów, a w październiku spadł na przedostatnią pozycję. Co ciekawe, stało się tak, choć spadła cena koszyka w tym dyskoncie. Spadła też cena koszyka w sklepach Biedronka – po obniżce o 6 zł – sieć awansowała z szóstej na czwartą pozycję.

d3jwft5

Ciekawe wnioski nasuwa także analiza sklepów z podziałem na ich rodzaje – wbrew pozorom najtaniej wcale nie było w dyskontach. Średnia dla tego rodzaju sklepów wyniosła 229,2 zł, podczas gdy sieci tradycyjne (w tym Carrefour zawyżający wskaźnik gigantyczną podwyżką) proponowały średnią cenę na poziomie 226,16 zł. Na drugim biegunie znalazły się sklepy internetowe windujące z miesiąca na miesiąc ceny. W październiku średnia wyniosła 262,68 zł.

Portal WP Finanse we współpracy z ASM Sales Force Agency raz w miesiącu publikuje zestawienie cen w polskich sklepach. Za każdym razem porównywane ceny tych samych 40 produktów w 10 najpopularniejszych sieciach handlowych oraz sklepach internetowych (średnia cen dla 4 witryn: frisco.pl, dodomku.pl, polskikoszyk.pl oraz szybkikoszyk.pl). Z metodologią przygotowywania koszyka cenowego można zapoznać się w tym materiale.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d3jwft5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3jwft5