Trwa ładowanie...
d2t44ih

Intermarché

Najnowsze informacje
Wikimedia Commons - Uznanie Autorstwa - Na tych samych warunkach CC BY-SA
Źródło: Wikimedia Commons - Uznanie Autorstwa - Na tych samych warunkach CC BY-SA, fot: Agencja AKDV

Intermarché jest francuską siecią supermarketów, prowadzoną przez Grupę Muszkieterów, czyli europejskie stowarzyszenie niezależnych przedsiębiorców.

Historia i założyciele

Pierwszy sklep powstał we Francji w 1969 roku jako Ex Distribution Office, ale dopiero w 1972 zmieniono nazwę marki na Intermarché. Założycielem firmy był Jean-Pierre Le Roch (zm. 2006), francuski przedsiębiorca. W latach 90. rozpoczęła się międzynarodowa ekspansja sieci Intermarché – w 1991 zaistniała w Belgii i Portugalii, w 1999 w Serbii i Rumunii, a w 2000 w Bośni i Hercegowinie.

Pierwszy sklep Intermarché w Polsce otworzono w 1997 roku. 5 lat później uruchomiona została pierwsza stacja benzynowa przy sklepie. W 2010 roku zmodernizowano identyfikację wizualną.

W 2017 roku został otwarty 230. polski sklep Intermarché, a jednocześnie pierwszy w Warszawie. Co ciekawe, sieć przejmuje lokal, w którym działał wcześniej sklep sieci Marcpol, a później pierwszy salon IKEA w Polsce.

Właściciel

Intermarché jest częścią międzynarodowej Grupy Muszkieterów (Les Mousquetaires), do której obecnie należy także prawie 300 polskich przedsiębiorców. Jej prezesem jest aktualnie Didier Duhaupand.

Prezesem zarządu ITM POLSKA od 2017 roku jest David de Bosschère. Prezesem zarządu dyrekcji Handlowej Intermarché w Polsce została Hanna Olech.

Działalność

Intermarché ma kilka rodzajów sklepów ze względu na rozmiar lokalu:

  • Intermarché Hyper – sklepy o powierzchni ponad 3200 metrów kwadratowych,
  • Intermarché Super – sklepy powyżej 2000 metrów kwadratowych (w Polsce powyżej 750 metrów kwadratowych),
  • Intermarché Contact – sklepy o powierzchni około 1000 metrów kwadratowych (w Polsce do 750),
  • Intermarché Express – sklepy do 750 metrów. W Polsce istnieją jedynie Intermarché Super i Contact.

Oprócz produktów spożywczych, marka oferuje także kosmetyki (w tym bio kosmetyki), produkty chemiczne (także eko) i małe AGD. Sieć sprzedaje produkty własnej marki, m.in.: Domedia (urzadzenia i akcesoria AGD), Bouton d'Or (przekąski), Pomette (produkty dla niemowląt), Labell (kosmetyki).

Slogan reklamowy sieci brzmi „Intermarché – Tanio i Świeżo”. Sieć stworzyła własną aplikację mobilną, która pozwala na przeglądanie oferty i aktualnych gazetek promocyjnych.

Sieć utworzyła Fundację Muszkieterów, która angażuje się w działalność dobroczynną, m.in. organizuje wyjazdy na wakacje dla dzieci z niezamożnych rodzin, z domów dziecka. Od 10 lat realizuje także kampanię „Muszkieterowie dla Polek” (popularyzującą badania mammograficzne) i „Zbieramy krew dla Polski” (na rzecz honorowego krwiodawstwa). Organizuje także zbiórki karmy dla zwierząt ze schronisk czy też zbiórki zywności dla Banków Żywności.

Liczba placówek

Intermarché ma ponad 1 800 sklepów w całej Francji i ponad 2 300 w Europie. W Polsce jest obecnie 230 sklepów.

Wartość

W 2016 roku cała Grupa Muszkieterów, do której oprócz Intermarché należy także Bricomarché) wygenerowała w Polsce przeszło 6,5 miliarda złotych obrotów. Sama sieć Intermarché w 2016 roku wygenerowała 4,7 miliarda złotych obrotów.

d2t44ih

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2t44ih
d2t44ih
d2t44ih
d2t44ih