Biedronka zmienia skład swoich produktów. Oto co się stało w ciągu ostatnich lat

Od 2014 roku Biedronka "odchudza" produkty marek własnych i poprawia ich skład. Zmniejsza się ilość cukru, soli i tłuszczu. W ubiegłym roku poprawiła się wartość odżywcza kolejnej grupy produktów. W poniedziałek sieć podsumowała, co się zmieniło.

Biedronka zmienia skład swoich produktów. Oto co się stało w ciągu ostatnich latBiedronka zmienia skład swoich produktów. Oto co się stało w ciągu ostatnich lat
Źródło zdjęć: © money.pl | Rafał Parczewski
oprac.  TOS

Jak podaje Biedronka, w 2022 roku zmniejszona została ilość soli i tłuszczu w pyzach, krokietach z mięsem, pierogach ruskich i kopytkach marki własnej. Ograniczono też zawartość soli i cukru w sosie czosnkowym Madero i niektórych keczupach.

Z cukru została odchudzona część serków homogenizowanych Tutti i musli z owocami i orzechami. Z kolei w części marynowanych warzyw zmniejszono w ubiegłym roku zawartość soli. Sieć wylicza też, że w wybranych produktach śniadaniowych, poza obniżeniem zawartości cukrów, zwiększona została też ilość błonnika.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ekonomista pokazuje, co się stało z ceną oleju. "Z 5 zł podrożał do 15 zł w dwa lata"

300 "odchudzonych" produktów w dziewięć lat

W sumie zmiany z 2022 roku spowodowały, że na rynek nie trafiło ponad 181 ton tłuszczu, ponad 45 ton soli i ponad 221 ton cukrów. Biedronka podaje, że "odchudza" wyroby spod marek własnych od 2014 roku. Przez ten czas skład na lepszy zmienił się w ponad 300 produktach. W efekcie na talerze Polaków trafiło o 5,5 tysiąca ton cukru, ponad 2,1 tysiąca ton tłuszczu i prawie 300 ton soli mniej.

- Według Światowej Organizacji Zdrowia nadwaga i otyłość dotyczy 32 proc. dzieci w Polsce w wieku 7-9 lat, co daje nam niechlubne 8. miejsce w Europie - wylicza Katarzyna Zgieb, menedżer ds. żywienia i rozwoju jakości w Biedronce, cytowana w poniedziałkowym komunikacie. - Jeżeli aktualne trendy zostaną utrzymane, w 2035 roku jedna na cztery osoby na świecie będzie miała nadwagę lub otyłość. Wskaźnik otyłości wśród dzieci rośnie nawet szybciej i szacuje się, że podwoi się do 2035 roku - dodaje.

Coraz więcej osób chce zdrowo jeść

W handlu widać, że ludzie przykładają coraz większą wagę do tego, co jedzą. Pod koniec stycznia sieć Aldi podawała, że w 2022 roku w jej sklepach w Polsce doszło do lawinowego wzrostu sprzedaży warzyw i owoców. Sprzedaż warzyw w 2022 roku w Aldi wzrosła o 33 procent, a owoców o 42 procent - wyliczała przedstawicielka sieci Aurelia Raudzis. Jak komentowała, może to sygnalizować zmieniające się trendy żywieniowe i wzrost świadomości dotyczący zdrowego odżywiania wśród Polaków.

Z danych Aldi wynika, że pośród owoców i warzyw klienci najchętniej kupują banany, pomidory malinowe, czerwoną paprykę, mandarynki i cytryny. Mocno wzrosło też zainteresowanie marką własną sieci, pod którą sprzedawane są ekologiczne i bezmięsne produkty.

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj

Źródło artykułu: WP Finanse
Wybrane dla Ciebie
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord