Chiński gigant wraca do Polski. Ma ponad 7 tys. sklepów na świecie

Azjatycka sieć MiniSo z japońskich słodyczami i gadżetami otworzy jesienią 2025 r. sklep w Złotych Tarasach w Warszawie. To jej drugie podejście do polskiego rynku. W 2018 r. firma zadebiutowała naszym kraju, lecz wycofała się w czasie pandemii.

Sieć Miniso wraca do PolskiSieć Miniso wraca do Polski
Źródło zdjęć: © Wikimedia Commons | Tomas Vial
Paulina Master

Jak podaje portal dlahandlu.pl, MiniSo pojawiło się w Polsce po raz pierwszy w 2018 r. Wtedy zapowiadano otwarcie aż 100 sklepów do 2020 r. Skończyło się jednak tylko na czterech lokalizacjach, ponieważ pandemia COVID-19 pokrzyżowała plany i firma wycofała się z kraju.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zapytaliśmy na Podlasiu o truskawki. " Jedz albo wyrzuć"

Azjatycka sień otworzy sklep w Warszawie

W 2018 r. na swój debiut azjatycka marka wybrała Domy Towarowe Wars Sawa Junior przy ul. Marszałkowskiej. Teraz uruchomi sklep w Złotych Tarasach. Jak podaje portal, otwarcie zaplanowano na jesień 2025 r.

MiniSo to chińska sieć sklepów z artykułami na licencji globalnych marek takich jak Marvel, Disney czy Coca-Cola, ale także produktów do domu, kosmetyków, zabawek czy gadżetów elektronicznych. Znana jest też z przekąsek i napojów, które, jak podkreśla "Rzeczpospolita", przypominają wysokojakościowe wyroby z Japonii czy Korei.

MiniSo powstało w 2013 r. Założyli je japoński projektant Miyake Jyunya i chiński przedsiębiorca Ye Guofu. Marka szybko zdobyła popularność – w ciągu czterech lat otworzyła ponad 2,6 tys. sklepów na całym świecie. W 2016 r. firma osiągnęła prawie 1,5 mld dolarów przychodu.

Obecnie MiniSo ma 7488 sklepów w 100 krajach. W ostatnim roku otwarto 858 nowych lokalizacji. W samych Chinach działa 4275 sklepów, a za granicą – 3213.

W pierwszym kwartale 2025 r. przychody sieci wzrosły o 18,9 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym i wyniosły 610 milionów dolarów. MINISO rozwija też swoją drugą markę – TOP TOY, która specjalizuje się w kolekcjonerskich zabawkach.

Malezyjska sieć sklepów w Polsce

To nie jedyna zagraniczna marka, która postanowiła spróbować swoich sił w Polsce. Jak pisaliśmy w WP Finanse, jesienią ubiegłego roku do kraju weszła malezyjska sieć MR. DIY, otwierając swój pierwszy sklep w centrum handlowym Platan w Zabrzu. Polska jest jednym z pierwszych europejskich rynków, na który postawiła malezyjska firma.

Firma Mr. DIY, założona w 2005 r., oferuje około 20 tys. produktów w dziesięciu kategoriach: sprzęt, artykuły gospodarstwa domowego, sprzęt elektryczny, wyposażenie wnętrz, akcesoria samochodowe, artykuły papiernicze i sportowe, zabawki, prezenty, akcesoria komputerowe i mobilne oraz biżuteria i kosmetyki. Sieć używa sloganu "Always low prices" (ang. zawsze niskie ceny).

Źródło artykułu: WP Finanse

Wybrane dla Ciebie

Gdzie wyrzucić opakowanie po mięsie? Niektórzy robią to źle
Gdzie wyrzucić opakowanie po mięsie? Niektórzy robią to źle
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Popularna przyprawa może być groźna dla zdrowia. UE potwierdza
Popularna przyprawa może być groźna dla zdrowia. UE potwierdza
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Ile trzeba zarabiać na 5 tys. zł emerytury? Mamy wyliczenia
Ile trzeba zarabiać na 5 tys. zł emerytury? Mamy wyliczenia
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup