Chiński gigant wraca do Polski. Ma ponad 7 tys. sklepów na świecie
Azjatycka sieć MiniSo z japońskich słodyczami i gadżetami otworzy jesienią 2025 r. sklep w Złotych Tarasach w Warszawie. To jej drugie podejście do polskiego rynku. W 2018 r. firma zadebiutowała naszym kraju, lecz wycofała się w czasie pandemii.
Jak podaje portal dlahandlu.pl, MiniSo pojawiło się w Polsce po raz pierwszy w 2018 r. Wtedy zapowiadano otwarcie aż 100 sklepów do 2020 r. Skończyło się jednak tylko na czterech lokalizacjach, ponieważ pandemia COVID-19 pokrzyżowała plany i firma wycofała się z kraju.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zapytaliśmy na Podlasiu o truskawki. " Jedz albo wyrzuć"
Azjatycka sień otworzy sklep w Warszawie
W 2018 r. na swój debiut azjatycka marka wybrała Domy Towarowe Wars Sawa Junior przy ul. Marszałkowskiej. Teraz uruchomi sklep w Złotych Tarasach. Jak podaje portal, otwarcie zaplanowano na jesień 2025 r.
MiniSo to chińska sieć sklepów z artykułami na licencji globalnych marek takich jak Marvel, Disney czy Coca-Cola, ale także produktów do domu, kosmetyków, zabawek czy gadżetów elektronicznych. Znana jest też z przekąsek i napojów, które, jak podkreśla "Rzeczpospolita", przypominają wysokojakościowe wyroby z Japonii czy Korei.
MiniSo powstało w 2013 r. Założyli je japoński projektant Miyake Jyunya i chiński przedsiębiorca Ye Guofu. Marka szybko zdobyła popularność – w ciągu czterech lat otworzyła ponad 2,6 tys. sklepów na całym świecie. W 2016 r. firma osiągnęła prawie 1,5 mld dolarów przychodu.
Obecnie MiniSo ma 7488 sklepów w 100 krajach. W ostatnim roku otwarto 858 nowych lokalizacji. W samych Chinach działa 4275 sklepów, a za granicą – 3213.
W pierwszym kwartale 2025 r. przychody sieci wzrosły o 18,9 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym i wyniosły 610 milionów dolarów. MINISO rozwija też swoją drugą markę – TOP TOY, która specjalizuje się w kolekcjonerskich zabawkach.
Malezyjska sieć sklepów w Polsce
To nie jedyna zagraniczna marka, która postanowiła spróbować swoich sił w Polsce. Jak pisaliśmy w WP Finanse, jesienią ubiegłego roku do kraju weszła malezyjska sieć MR. DIY, otwierając swój pierwszy sklep w centrum handlowym Platan w Zabrzu. Polska jest jednym z pierwszych europejskich rynków, na który postawiła malezyjska firma.
Firma Mr. DIY, założona w 2005 r., oferuje około 20 tys. produktów w dziesięciu kategoriach: sprzęt, artykuły gospodarstwa domowego, sprzęt elektryczny, wyposażenie wnętrz, akcesoria samochodowe, artykuły papiernicze i sportowe, zabawki, prezenty, akcesoria komputerowe i mobilne oraz biżuteria i kosmetyki. Sieć używa sloganu "Always low prices" (ang. zawsze niskie ceny).