Trwa ładowanie...

Ikea ostrzega przed oszustami. Próbują wyłudzać dane osobowe

Ikea ostrzega przed oszustami, którzy wysyłają klientom sieci wiadomości e-mail lub SMS, z prośbą o podanie szczegółowych danych osobowych w celu odbioru rzekomej nagrody.

Share
Ikea ostrzega przed oszustami. Próbują wyłudzać dane osobowe
Źródło: WP.PL, Fot: jmho/wikimedia/public domain
d4aq4ry

Ikea opublikowała na swojej stronie internetowej ostrzeżenie, w związku z próbami wyłudzania danych osobowych. Firma przestrzega przed oszustami, którzy wysyłają klientom sieci wiadomości e-mail lub SMS, z prośbą o podanie szczegółowych danych osobowych w celu odbioru rzekomej nagrody.

"Bardzo prosimy o ostrożność osoby, które otrzymały w ostatnim czasie wiadomość e-mail informującą o rzekomej wygranej w loterii w postaci bonu na zakupy w Ikea" - informuje sieć w opublikowanym na swojej stronie internetowej oświadczeniu.

d4aq4ry

Szwedzki gigant meblowy zapewnia, że informacje o konkursach publikowane są wyłącznie na stronach internetowych marki, oficjalnym blogu oraz w mediach społecznościowych - na Facebooku i Instagramie. Dzięki temu po otrzymaniu podejrzanej wiadomości e-mail, można łatwo zweryfikować jej autentyczność.

Dodatkowo przedstawiciele sieci zapewniają, że firma nigdy nie wysyła do swoich klientów wiadomości SMS. "Nigdy nie prosimy o przesłanie jakichkolwiek wiadomości SMS w celu umożliwienia odebrania wygranych w naszych konkursach nagród" - czytamy w oświadczeniu.

Ikea informuje, że samo przekazywanie danych osobowych drogą mailową następuje na prośbę partnerów sieci i ma na celu umożliwienie przekazania nagrody. Firma zapewnia, że nigdy nie wiąże się to z kosztem po stronie nagrodzonego.

W przypadku wątpliwości szwedzka sieć prosi o kontakt z najbliższym działem obsługi klienta.

d4aq4ry

*Kolejne próby wyłudzania danych *Wcześniej o podobnym procederze informował właściciel sieci Biedronka, spółka Jeronimo Martins Polska.

"Dotarły do nas informacje o wysyłanych wiadomościach e-mail z informacją o rzekomym wygraniu bonu z okazji otwarcia 2700. sklepu sieci Biedronka. Podkreślamy, iż sieć Biedronka nie jest organizatorem wspomnianego konkursu oraz, że ma on na celu wyłudzenie informacji, między innymi: numerów telefonów, kart kredytowych, danych osobowych" - informowała sieć w komunikacie wywieszanym we wszystkich sklepach.
Zobacz także: * *Ekspert o podatku handlowym: "Mordercza propozycja"

d4aq4ry

Podziel się opinią

Share
d4aq4ry
d4aq4ry