Koronawirus. Biedronka straciła połowę klientów w trakcie obowiązywania restrykcji
Przed wybuchem pandemii Biedronkę odwiedzało ponad 4 mln klientów dziennie. Jednak po pojawieniu się koronawirusa w Polsce, co łączyło się z zaostrzeniem reżimu sanitarnego, liczba kupujących w dyskoncie spadła do ok. 2 mln dziennie.
O sprawie informuje branżowy portal wiadomoscihandlowe.pl. Portal podaje, że Ana Luisa Virginia, wiceprezes ds. finansowych Jeronimo Martins, poinformowała, że sytuację tę spowodowały obostrzenia względem handlu, wprowadzone przez rząd. Chodzi m.in. o zasadę, że w sklepie jednocześnie mogło przebywać trzech klientów na jedną kasę.
Chociaż od 20 kwietnia zasada ta uległa zmianie (jeden klient na 15 m kw. powierzchni sklepu), to jednak w skali całego miesiąca spadek liczby wizyt klientów wyniósł ok. jedną trzecią.
Pomimo zmniejszenia się liczy klientów, paradoksalnie sprzedaż sieci wcale nie spadała. Jak podają Wiadomości Handlowe, sprzedaż wzrosła o 6,5 proc.
Zobacz też: Zakaz handlu do zmiany? "Sklepy w niedziele trzeba otworzyć jak najszybciej"
Jak tłumaczy ten fakt portal, to efekt tego, że Polacy ruszyli do sklepów po spore zapasy. Na początku obawialiśmy się koronawirusa na tyle, że woleliśmy pójść na zakupy raz i nabrać do koszyka tyle produktów, by szybko do dyskontu nie wracać.
Nasze podejście z czasem uległo jednak zmianie, co pokazał przykład ponownego otwarcia sklepów Ikei. W WP Finanse informowaliśmy, że przed sklepami sieci meblowej zgromadziły się tłumy klientów. Co bardziej wytrwali byli gotowi czekać nawet kilkadziesiąt minut, by wejść do środka.
Z drugiej strony jednak klienci wcale nie wrócili tak chętnie do galerii. Dziennikarka WP Finanse podawała, że w centrach handlowych "tłumów nie widać".
Natomiast z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych wynika, że po odmrożeniu handlu do galerii wróciła ponad połowa klientów sprzed pandemii.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez [ dziejesie.wp.pl ](http://www.dziejesie.wp.pl/