Młodzi klienci wolą Biedronkę od Lidla. Są wyniki badań

Młodzi użytkownicy smartfonów częściej wybierają się na zakupy do Biedronki niż do Lidla - wynika z badania firmy Proxi.cloud, przeprowadzonego na 200 tys. konsumentów.

Młodzi użytkownicy smartfonów częściej wybierają się na zakupy do Biedronki niż do Lidla - mówią badania.
Źródło zdjęć: © East News
Jakub Ceglarz
oprac.  Jakub Ceglarz

Wyniki obserwacji firmy prezentuje portal wiadomoscihandlowe.pl. Czytamy w nim, że posiadacze smartfonów między 18. a 34. rokiem życia w Biedronce pojawiają się średnio 3,5 raza na kwartał.

W Lidlu są to przeciętnie 2,5 wizyty. To zaskakująco mało.

- Pamiętajmy o tym, że badanie zostało przeprowadzone wśród młodych ludzi. Osoby w tym wieku często zamawiają gotowe dania do domów i robią zakupy spożywcze w Internecie. Pojedyncze produkty kupują w mniejszych osiedlowych sklepach. Poza śledzeniem okazji zakupowych liczy się dla nich wygoda i oszczędność czasu – tłumaczy Adam Grochowski, analityk z firmy technologicznej Proxi.cloud.

Obejrzyj: Wielkoprzemysłowa produkcja mięsa

Aż 54 proc. badanych odwiedza Lidla raz na kwartał. W Biedronce z taką częstotliwością zakupy robi 42 proc. klientów.

Z kolei 3 lub więcej razy na kwartał zakupy robi odpowiednio 27 proc. dla niemieckiej oraz 39 proc. dla portugalskiej.

Skąd przewaga Biedronki? Zdaniem Andrzeja Wojciechowicza, eksperta FMCG Business Consulting, może chodzić o lokalizację. Biedronki są często w sercu osiedli mieszkaniowych, do Lidla trzeba już natomiast dojechać. A młodzi ludzie nie zawsze mają swoje auto.

- Minimalnie większa ilość gazetek wydawanych przez Biedronkę mogła przełożyć się na częstsze wizyty w placówkach tej sieci. Konsument był więcej razy powiadamiany o oferowanych przez nią rabatach niż o akcjach promocyjnych Lidla – dodaje z kolei Marcin Lenkiewicz, wiceprezes Grupy Mobilnej Qpony-Blix.

Nie bez znaczenia jest również asortyment. Były szef Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji Andrzej Maria Faliński zwraca uwagę, że w Lidlu jest on znacznie bardziej zróżnicowany i szeroki, ale jednocześnie minimalnie droższy.

- Wybór młodych klientów przeważnie może być podyktowany ceną, a rzadziej – chęcią spróbowania czegoś nowego – wyjaśnia Faliński, dziś prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu: WP Finanse

Wybrane dla Ciebie

Sezon grzewczy w Krakowie z problemami. "Mamy natłok zgłoszeń"
Sezon grzewczy w Krakowie z problemami. "Mamy natłok zgłoszeń"
Primark otworzy nowy sklep w Polsce. Szuka pracowników. Jakie zarobki?
Primark otworzy nowy sklep w Polsce. Szuka pracowników. Jakie zarobki?
Papierosy spadały z nieba na Podlasiu. Zatrzymani Białorusini i Polacy
Papierosy spadały z nieba na Podlasiu. Zatrzymani Białorusini i Polacy
Trwają kontrole na wsiach. Co sprawdzają inspektorzy?
Trwają kontrole na wsiach. Co sprawdzają inspektorzy?
Ukradła kwiaty warte 55 tys. zł. Tak się tłumaczy
Ukradła kwiaty warte 55 tys. zł. Tak się tłumaczy
Linia lotnicza się zamyka. Woziła Polaków do turystycznego raju
Linia lotnicza się zamyka. Woziła Polaków do turystycznego raju
Obiad w Warszawie za 19 złotych. Tania stołówka rusza 1 października
Obiad w Warszawie za 19 złotych. Tania stołówka rusza 1 października
Miał 18 mieszkań na wynajem. Teraz się ich pozbywa. Podał powody
Miał 18 mieszkań na wynajem. Teraz się ich pozbywa. Podał powody
Spór o zabytkową willę w Zakopanem. "Czujemy się szykanowani"
Spór o zabytkową willę w Zakopanem. "Czujemy się szykanowani"
Mówi o rozwodzie z polską polityką. A jaki majątek posiada Hołownia?
Mówi o rozwodzie z polską polityką. A jaki majątek posiada Hołownia?
Zbigniew Ziobro zatrzymany. Oto jego oświadczenie majątkowe
Zbigniew Ziobro zatrzymany. Oto jego oświadczenie majątkowe
Zabronione na balkonie. Kary za szkody sięgają tysięcy złotych
Zabronione na balkonie. Kary za szkody sięgają tysięcy złotych