Młodzi klienci wolą Biedronkę od Lidla. Są wyniki badań

Młodzi użytkownicy smartfonów częściej wybierają się na zakupy do Biedronki niż do Lidla - wynika z badania firmy Proxi.cloud, przeprowadzonego na 200 tys. konsumentów.

Młodzi użytkownicy smartfonów częściej wybierają się na zakupy do Biedronki niż do Lidla - mówią badania.
Źródło zdjęć: © East News
Jakub Ceglarz
oprac.  Jakub Ceglarz

Wyniki obserwacji firmy prezentuje portal wiadomoscihandlowe.pl. Czytamy w nim, że posiadacze smartfonów między 18. a 34. rokiem życia w Biedronce pojawiają się średnio 3,5 raza na kwartał.

W Lidlu są to przeciętnie 2,5 wizyty. To zaskakująco mało.

- Pamiętajmy o tym, że badanie zostało przeprowadzone wśród młodych ludzi. Osoby w tym wieku często zamawiają gotowe dania do domów i robią zakupy spożywcze w Internecie. Pojedyncze produkty kupują w mniejszych osiedlowych sklepach. Poza śledzeniem okazji zakupowych liczy się dla nich wygoda i oszczędność czasu – tłumaczy Adam Grochowski, analityk z firmy technologicznej Proxi.cloud.

Obejrzyj: Wielkoprzemysłowa produkcja mięsa

Aż 54 proc. badanych odwiedza Lidla raz na kwartał. W Biedronce z taką częstotliwością zakupy robi 42 proc. klientów.

Z kolei 3 lub więcej razy na kwartał zakupy robi odpowiednio 27 proc. dla niemieckiej oraz 39 proc. dla portugalskiej.

Skąd przewaga Biedronki? Zdaniem Andrzeja Wojciechowicza, eksperta FMCG Business Consulting, może chodzić o lokalizację. Biedronki są często w sercu osiedli mieszkaniowych, do Lidla trzeba już natomiast dojechać. A młodzi ludzie nie zawsze mają swoje auto.

- Minimalnie większa ilość gazetek wydawanych przez Biedronkę mogła przełożyć się na częstsze wizyty w placówkach tej sieci. Konsument był więcej razy powiadamiany o oferowanych przez nią rabatach niż o akcjach promocyjnych Lidla – dodaje z kolei Marcin Lenkiewicz, wiceprezes Grupy Mobilnej Qpony-Blix.

Nie bez znaczenia jest również asortyment. Były szef Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji Andrzej Maria Faliński zwraca uwagę, że w Lidlu jest on znacznie bardziej zróżnicowany i szeroki, ale jednocześnie minimalnie droższy.

- Wybór młodych klientów przeważnie może być podyktowany ceną, a rzadziej – chęcią spróbowania czegoś nowego – wyjaśnia Faliński, dziś prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu: WP Finanse
Wybrane dla Ciebie
Tragedia w Częstochowie. Nie żyje pracownik huty
Tragedia w Częstochowie. Nie żyje pracownik huty
Chcesz mieć 6 tys. zł emerytury? Oto ile musisz zarabiać
Chcesz mieć 6 tys. zł emerytury? Oto ile musisz zarabiać
Jak zrozumieć rachunek za prąd? Oto najważniejsze elementy
Jak zrozumieć rachunek za prąd? Oto najważniejsze elementy
Polacy szturmują urzędy. 500 zł kary dziennie za spóźniony wniosek
Polacy szturmują urzędy. 500 zł kary dziennie za spóźniony wniosek
Bas niezgody. Spór mieszkańców apartamentowców z klubem fitness
Bas niezgody. Spór mieszkańców apartamentowców z klubem fitness
Te grzyby kosztują 4 tys. zł. Podpowiada, gdzie je sadzić
Te grzyby kosztują 4 tys. zł. Podpowiada, gdzie je sadzić
Koniec zakładu z grupy polskiego miliardera. Wypłacili ogromne bonusy
Koniec zakładu z grupy polskiego miliardera. Wypłacili ogromne bonusy
Niektórzy będą mogli uniknąć podatku od spadku. Rząd ma nowy pomysł
Niektórzy będą mogli uniknąć podatku od spadku. Rząd ma nowy pomysł
Bez uprawnień, bez poszanowania zasad. Rolniczka w rękach policji
Bez uprawnień, bez poszanowania zasad. Rolniczka w rękach policji
Zakazane przy cukrzycy. Polacy kupują je na potęgę
Zakazane przy cukrzycy. Polacy kupują je na potęgę
Nie rozbił kumulacji, a wygrał w Eurojackpot. Oto nagroda Polaka
Nie rozbił kumulacji, a wygrał w Eurojackpot. Oto nagroda Polaka
Wydano ostrzeżenie przed syropem. Zgony dzieci w Indiach
Wydano ostrzeżenie przed syropem. Zgony dzieci w Indiach