Najdłuższe trasy w Polsce. Nie każdy jest w stanie tyle wytrzymać
Pociągi dalekobieżne w Polsce cieszą się dużą popularnością, a najdłuższe trasy przekraczają 990 km. Podróż z Przemyśla nad morze to nie tylko wyzwanie, ale i okazja do poznania kraju z innej perspektywy.
Polskie koleje mają w swojej ofercie połączenia dalekobieżne, szczególnie w sezonie wakacyjnym. Najdłuższe trasy prowadzą z południa na północ, umożliwiając podróż przez niemal cały kraj.
Na pierwszym miejscu znalazł się pociąg PKP Intercity Artus, kursujący z Przemyśla do Gdyni. Trasa liczy 997 km i omija Warszawę, zatrzymując się m.in. w Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu i Bydgoszczy - pisze portal podroze.onet.pl.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sezon weselny w pełni. Ile dać w kopertę na wesele?
Drugą najdłuższą trasę obsługuje Przemyślanin, który dociera do Świnoujścia i pokonuje 990 km. Ten nocny pociąg oferuje wagony sypialne i kuszetki, a podróż trwa ponad 14 godzin, co czyni ją najdłuższą pod względem czasu przejazdu.
Ambitne wakacyjne plany PKP
W rozkładzie wakacyjnym pojawi się więcej pociągów do Świnoujścia (o 7), Kołobrzegu (o 8), Ustki (o 2), Łeby (o 5) i na Hel (o 6). Jeśli chodzi o Trójmiasto, to w wakacje będzie tam kursowało 106 pociągów w dni powszednie i 115 pociągów w weekendy.
Kolej rozszerza także ofertę przejazdów koleją w góry. W rozkładzie wakacyjnym zwiększy się liczba pociągów do Zakopanego (o 2) i do Szklarskiej Poręby (również o 2).
Na okres wakacyjny PKP Intercity przygotowało też nowe połączenia:
- Kraków-Hrubieszów (IC Kasztelan),
- Karków-Lublin (IC Smok Wawelski),
- Łódź-Gdynia (IC Katamaran),
- Białystok-Wrocław (IC Leśmian, wydłużenie),
- Warszawa-Bydgoszcz (IC Brda, pociąg Sprinter),
- Warszawa-Szczecin-Świnoujście (EIP, wydłużenie),
- Wrocław-Szczecin-Świnoujście (IC Merkury, wydłużenie),
- Białystok-Warszawa (IC Zamenhof, pociąg Sprinter),
- Kraków-Kielce-Białystok-Giżycko (IC Hańcza).