Orange najaktywniejszym społecznie operatorem

Agencja Monday PR przeprowadziła analizę projektów społecznych części polskich operatorów sieci komórkowych - donosi Telix.pl. Działania CSR telekomów przybierają różne formy, koncentrują się na innych celach, a skala ich działań jest nieporównywalna. Najbardziej społecznie zaangażowanym operatorem okazał się Orange.

Orange najaktywniejszym społecznie operatorem
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

17.11.2011 | aktual.: 17.11.2011 11:01

Działania społeczne prowadzone przez przedsiębiorstwa wpisały się już na dobre w polską rzeczywistość. Jest to obowiązkowy element kreacji wizerunku firmy, jednak niektóre podmioty wciąż nie dostrzegają drzemiącego w nim potencjał. Agencja Monday PR skupiła się na rynku telekomunikacyjnym, ponieważ jego działania mają możliwość dotrzeć do największej liczby odbiorców.

Okazuje się, że najtrudniej dotrzeć do informacji o prowadzonych działaniach społecznych T-Mobile i operatora Play. Na ich stronach korporacyjnych próżno szukać komunikatów na ten temat. Aby znaleźć jakiekolwiek wzmianki należy przekopać się przez dziesiątki stron, które po wpisaniu słów kluczowych zasugeruje wyszukiwarka internetowa. Oznacza to, że nawet jeśli firmy prowadzą działania CSR, to forma ich społecznej komunikacji jest niewystarczająca. Z powodu ogromnych problemów z pozyskaniem jakichkolwiek informacji na temat działań T-Mobile, agencja Monday PR zrezygnowała z uwzględniania firmy w swoim rankingu.

Wskazano jednocześnie, że najlepsze w pokazywaniu swoich dokonań na polu działań społecznych jest Orange. W roku 2005 powstała bowiem Fundacja Orange, która koordynuje wszystkie działania CSR Grupy TP. Na jej stronie internetowej można znaleźć pełny przegląd komunikatów o prowadzonych przez nią projektach. Agencja zwraca uwagę, że jest to najaktywniejszy operator, a jego pomoc dociera do tysięcy osób. Firma skupia się przy tym przede wszystkim na dzieciach. Orange prowadził akcję "Dźwięki marzeń, czyli projekt wsparcia dzieci z wadami słuchu, a także "telefon do Mamy". Ta druga akcja polegała na instalacji kolorowych automatów telefonicznych na oddziałach dziecięcych w szpitalach. Mali pacjenci mogli z nich wykonywać bezpłatne połączenia telefoniczne do rodziców. Operator skupia się także na ochronie dzieci przed złymi treściami w internecie, dlatego przeprowadził projekty "Dziecko w sieci", "Szkoła Bezpiecznego Internetu" oraz sieciaki.pl. Zdaniem ekspertów z branży PR długofalowość i skala działań Orange
wpływa na budowanie pozytywnego wizerunku firmy.

Jeśli chodzi o operatora sieci Plus, to on swoje działania społeczne kieruje raczej do dorosłych. Dodatkowo zaangażował się w pomoc zwierzętom. Wspomaga reintrodukcje foki szarej w Bałtyku. Dzięki ich finansowaniu możliwy był zakup urządzeń do nawigacji satelitarnej, która pozwala na bieżąco śledzić wędrówki tych zwierząt. Firma chwali się teraz, że przyczyniła się do powrotów fok na nasze wybrzeże. Plus jest także partnerem służb ratowniczych, jak WOPR, GOPR i TOPR oraz warszawskiego Centrum Nauki Kopernik.

Ze wszystkich największych operatorów najgorzej został oceniony Play. Eksperci wskazują, że jego zaangażowanie społeczne jest niewielkie. Jedyne, o którym mówiło się w mediach polegało na wsparciu Fundacji 10 kwietnia, niosącej pomoc dzieciom ofiar katastrofy prezydenckiego samolotu pod Smoleńskiem. Nie oznacza to jedna, że firma nic nie robi. Po prostu prowadzone projekty mają dużo mniejsza skalę. Inna akcją było zbieranie karmy dla zwierząt w schroniskach, ale jak wskazuje Monday PR, był to raczej element PR kryzysowego po fali krytyki, jaka spadła na Play po emisji jednej z reklam. Przedstawiała ona psa zamkniętego w schroniskowej klatce z informacją: "Wypróbuj Play za 1 zł. Zawsze możesz się go pozbyć".

kj

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)