Polacy uwielbiają te sklepy. Przybywa ich w galeriach handlowych

Do niedawna w galeriach handlowych otwierały się głównie sklepy renomowanych marek z Polski i zagranicy. Obecnie jednak coraz częściej pojawiają się tam również second handy, czyli punkty z odzieżą z drugiej ręki.

Lumpeksy wkroczyły do galerii handlowychLumpeksy wkroczyły do galerii handlowych
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | yourinspiration
Paulina Master

Galerie handlowe przez lata były kojarzone z prestiżem i wysokimi czynszami, co ograniczało dostęp do nich dla wielu firm. Jednak jak podaje portal bezprawnik.pl, zmieniająca się sytuacja na rynku sprawia, że sklepy z odzieżą używaną zaczynają pojawiać się w tych obiektach.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zapytaliśmy na Podlasiu o truskawki. " Jedz albo wyrzuć"

Sklepy z odzieżą używaną w galeriach handlowych

Jak donosi portal, koszt wynajmu lokalu użytkowego w galerii handlowej waha się od 150 do nawet 600 zł za mkw., w zależności od lokalizacji. Takie stawki jeszcze niedawno były poza zasięgiem mniejszych przedsiębiorstw. Jednak w związku z rosnącą konkurencją ze strony e-commerce, wiele centrów handlowych zaczęło mierzyć się z problemem pustych lokali i spadkiem liczby odwiedzających.

W odpowiedzi na te zmiany właściciele galerii zaczęli otwierać się na nowe formaty sprzedaży. Wśród nich coraz większą popularność zyskują second handy.

Przykładem jest Galeria Madison w Gdańsku, która jako jedna z pierwszych zdecydowała się na taki krok. Obok znanych sieciówek działa tam CTO, czyli Centrum Taniej Odzieży. Sklep o powierzchni 1000 mkw. funkcjonuje od 2022 r. i oferuje zarówno ubrania z drugiej ręki, jak i produkty z outletów oraz wyprzedaży marek wycofujących się z rynku.

Tu Polacy najczęściej kupują ubrania

W ostatnich latach sklepy z odzieżą używaną cieszą się rosnącą popularnością – wynika z badania firmy badawczej PMR Market Experts. "To trend, który zyskuje na sile z wielu powodów. Coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy z drugiej ręki nie tylko z uwagi na oszczędność, ale także z powodu rosnącej świadomości ekologicznej' – napisano w raporcie.

Z badania wynika również, że liderem wśród sklepów odzieżowych w Polsce jest Pepco. Aż 86 proc. konsumentów wskazuje tę sieć jako swoje główne źródło zakupów odzieżowych.

Wybrane dla Ciebie
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord