ycipk-116t3p
ycipk-116t3p

POLOmarket - Najnowsze informacje

POLOmarket to polska sieć, mająca prawie 300 placówek w całej Polsce Wikimedia Commons - Uznanie Autorstwa - Na tych samych warunkach CC BY-SA
Podziel się

POLOmarket to polska sieć sklepów spożywczych. Jest jedną z niewielu marek z całkowicie polskim kapitałem.

ycipk-116t3p

Historia i założyciele

Sieć POLOmarket powstała w wyniku połączenia 27 sklepów, należących do 5 właścicieli z Torunia, Płocka, Świecia, Inowrocława i Konina.

W 2013 roku sieć zmodernizowała logo oraz wystrój sklepów. W 2014 roku sieć dołączyła do Grupy Handlowej PL, zrzeszającej polskie podmioty, m.in. sieć Piotr i Paweł i Bać-Pol. Jednak dwa lata później sklep POLOmarket wypowiedział umowę, która obowiązuje do grudnia 2017 roku. Także w 2014 roku firma dołączyła do akcji „Jem, bo polskie” i #jedzjabłka, będącymi manifestem solidarności sektora żywnościowego w trudnej sytuacji nadpodaży owoców. W tym samym roku ze spółki odszedł jeden z jej założycieli – Artur Kasner. Zabrał 170 sklepów, stanowiących 40% wszystkich placówek Polomarketu, i założył własną sieć – Mila.

W 2015 roku za zgodą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w wyniku połączenia sieci Stokrotka Sp. z o.o. i Polomarket Sp. z o.o. utworzono spółkę Polskie Supermarkety. Ma ona odpowiadać za koordynację polityk zakupowych dwóch sieci, wchodzących w jej skład, organizację importu wybranych produktów oraz rozwój własnej marki.

W 2016 sieć uzyskała certifykat Złoty Płatnik, będący docenieniem zachowania płatniczych standardów. W 2017 roku POLOmarket uzyskał tytuł Dobra Marka 2017 wśród supermarketów. Siedem produktów sieci uzyskało certyfikaty programu „Doceń polskie”.

ycipk-116t3p

Właściciel

Od 2017 roku prezesem zarządu POLOmarket został Michał Seńczuk, będący dotychczas dyrektorem operacyjnym i członkiem zarządu.

Działalność

POLOmarket stara się umacniać swój wizerunek jako polskiej firmy, która oferuje rodzime produkty. Propaguje patriotyzm konsumencki, zachęcając do kupowania towarów z Polski. Sama spółka posiada w 100% polski kapitał. Nowy logotyp sieci (obowiązujący od 2013 roku) to biały napis POLOmarket z żółtym półokręgiem w tle, nasuwającym skojarzenie ze słońcem. Podstawowe barwy sieci, czyli kolory biały i czerwony, są nawiązaniem do polskiego kapitału i patriotycznej polityki konsumenckiej.

Oprócz sprzedaży towarów spożywczych, POLOmarket oferuje klientom dodatkowe usługi, np. możliwość wybrania gotówki podczas zakupów (cashback) oraz opłacanie rachunków (oferta Moje Rachunki).

ycipk-116t3p

Sieć POLOmarket angażuje się również w działalność charytatywną i pomocową. Pod stałą opieką spółki jest m.in. 10 domów dziecka i ośrodków pomocy. W 1997 roku POLOmarket zaoferowała swoje wsparcie poszkodowanym w wyniku powodzi.

Centrala POLOmarketu znajduje się w miejscowości Pakość.

Liczba placówek

Obecnie sieć POLOmarket ma około 290 placówek na terenie całej Polski. Celem firmy jest otwarcie 300 sklepów.

ycipk-116t3p
ycipk-116t3p