Trwa ładowanie...
d11s7gj

POLOmarket

Najnowsze informacje
Wikimedia Commons - Uznanie Autorstwa - Na tych samych warunkach CC BY-SA
Źródło: Wikimedia Commons - Uznanie Autorstwa - Na tych samych warunkach CC BY-SA, fot: Piotr Litwa

POLOmarket to polska sieć sklepów spożywczych. Jest jedną z niewielu marek z całkowicie polskim kapitałem.

Historia i założyciele

Sieć POLOmarket powstała w wyniku połączenia 27 sklepów, należących do 5 właścicieli z Torunia, Płocka, Świecia, Inowrocława i Konina.

W 2013 roku sieć zmodernizowała logo oraz wystrój sklepów. W 2014 roku sieć dołączyła do Grupy Handlowej PL, zrzeszającej polskie podmioty, m.in. sieć Piotr i Paweł i Bać-Pol. Jednak dwa lata później sklep POLOmarket wypowiedział umowę, która obowiązuje do grudnia 2017 roku. Także w 2014 roku firma dołączyła do akcji „Jem, bo polskie” i #jedzjabłka, będącymi manifestem solidarności sektora żywnościowego w trudnej sytuacji nadpodaży owoców. W tym samym roku ze spółki odszedł jeden z jej założycieli – Artur Kasner. Zabrał 170 sklepów, stanowiących 40% wszystkich placówek Polomarketu, i założył własną sieć – Mila.

W 2015 roku za zgodą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w wyniku połączenia sieci Stokrotka Sp. z o.o. i Polomarket Sp. z o.o. utworzono spółkę Polskie Supermarkety. Ma ona odpowiadać za koordynację polityk zakupowych dwóch sieci, wchodzących w jej skład, organizację importu wybranych produktów oraz rozwój własnej marki.

W 2016 sieć uzyskała certifykat Złoty Płatnik, będący docenieniem zachowania płatniczych standardów. W 2017 roku POLOmarket uzyskał tytuł Dobra Marka 2017 wśród supermarketów. Siedem produktów sieci uzyskało certyfikaty programu „Doceń polskie”.

Właściciel

Od 2017 roku prezesem zarządu POLOmarket został Michał Seńczuk, będący dotychczas dyrektorem operacyjnym i członkiem zarządu.

Działalność

POLOmarket stara się umacniać swój wizerunek jako polskiej firmy, która oferuje rodzime produkty. Propaguje patriotyzm konsumencki, zachęcając do kupowania towarów z Polski. Sama spółka posiada w 100% polski kapitał. Nowy logotyp sieci (obowiązujący od 2013 roku) to biały napis POLOmarket z żółtym półokręgiem w tle, nasuwającym skojarzenie ze słońcem. Podstawowe barwy sieci, czyli kolory biały i czerwony, są nawiązaniem do polskiego kapitału i patriotycznej polityki konsumenckiej.

Oprócz sprzedaży towarów spożywczych, POLOmarket oferuje klientom dodatkowe usługi, np. możliwość wybrania gotówki podczas zakupów (cashback) oraz opłacanie rachunków (oferta Moje Rachunki).

Sieć POLOmarket angażuje się również w działalność charytatywną i pomocową. Pod stałą opieką spółki jest m.in. 10 domów dziecka i ośrodków pomocy. W 1997 roku POLOmarket zaoferowała swoje wsparcie poszkodowanym w wyniku powodzi.

Centrala POLOmarketu znajduje się w miejscowości Pakość.

Liczba placówek

Obecnie sieć POLOmarket ma około 290 placówek na terenie całej Polski. Celem firmy jest otwarcie 300 sklepów.

d11s7gj

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d11s7gj
d11s7gj
d11s7gj
d11s7gj