Wielka wojna na kurczaki. McDonald's kontra KFC

McDonald rozszerza swoją ofertę o produkty drobiowe. Są zdrowsze i tańsze od wołowiny. To zapowiada jednak wojnę z drobiowym potentatem, KFC.

Wielka wojna na kurczaki. McDonald's kontra KFC
Źródło zdjęć: © AFP | David Paul Morris

10.07.2012 | aktual.: 10.07.2012 11:08

Kurczak okazuje się remedium na kryzys. W 2013 roku to właśnie drobiowa oferta ma kusić dotychczasowych klientów McDonald's. Problem w tym, że od zawsze było to terytorium stricte kurczakowego imperium KFC.

McDonald's w styczniu wypuścił na amerykańskim rynku Chicken McBites, kawałki kurczaka w popcornowej panierce, a także jego odpowiednik na ostro - Spicy Chicken McBites. Dotychczasowe nuggetsy nie mogły konkurować z daniami KFC, gdyż były tylko dodatkiem. Teraz rywalizacja rozpocznie się na serio.

Odpowiedź KFC była szybka. Sieć wytoczyła działo w postaci Original Recipe Bites. Podobny produkt w panierce o nowej recepturze.

Wiele wskazuje na to, że kurczakowa batalia McDonald's nie jest jednorazowa. Sieć planuje produkty oparte na drobiu uczynić jednym z zasadniczych elementów swojego menu. Jak twierdzi bowiem nowy szef koncernu w USA, Don Thompson, kurczak jest tańszy, a także postrzegany wśród konsumentów jako zdrowszy.

To nie koniec pochodu kurczaka. Ze znanych w Polsce sieci także Burger King wprowadził nową odsłonę swoich drobiowych kąsków.

Czy drobiowa wojna przeniesie się do Polski? Przedstawiciele sieci na razie milczą w tej sprawie.

kfcdróbmcdonald's
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)