Wielka wojna na kurczaki. McDonald's kontra KFC
McDonald rozszerza swoją ofertę o produkty drobiowe. Są zdrowsze i tańsze od wołowiny. To zapowiada jednak wojnę z drobiowym potentatem, KFC.
10.07.2012 | aktual.: 10.07.2012 11:08
Kurczak okazuje się remedium na kryzys. W 2013 roku to właśnie drobiowa oferta ma kusić dotychczasowych klientów McDonald's. Problem w tym, że od zawsze było to terytorium stricte kurczakowego imperium KFC.
McDonald's w styczniu wypuścił na amerykańskim rynku Chicken McBites, kawałki kurczaka w popcornowej panierce, a także jego odpowiednik na ostro - Spicy Chicken McBites. Dotychczasowe nuggetsy nie mogły konkurować z daniami KFC, gdyż były tylko dodatkiem. Teraz rywalizacja rozpocznie się na serio.
Odpowiedź KFC była szybka. Sieć wytoczyła działo w postaci Original Recipe Bites. Podobny produkt w panierce o nowej recepturze.
Wiele wskazuje na to, że kurczakowa batalia McDonald's nie jest jednorazowa. Sieć planuje produkty oparte na drobiu uczynić jednym z zasadniczych elementów swojego menu. Jak twierdzi bowiem nowy szef koncernu w USA, Don Thompson, kurczak jest tańszy, a także postrzegany wśród konsumentów jako zdrowszy.
To nie koniec pochodu kurczaka. Ze znanych w Polsce sieci także Burger King wprowadził nową odsłonę swoich drobiowych kąsków.
Czy drobiowa wojna przeniesie się do Polski? Przedstawiciele sieci na razie milczą w tej sprawie.