Zepsute mięso w wielkich sieciach fast food
KFC, McDonald, Pizza Hut, Burger King, a nawet Starbucks. W lokalach tych sieci sprzedawano produkty z przeterminowanym mięsem. Wszystkie bowiem zaopatrywały się u jednego dostawcy - Shanghai Husi Food Co Ltd. Skandal, który wybuchł w Chinach rozciąga się teraz na Japonię - podaje reuters.
22.07.2014 | aktual.: 22.07.2014 12:11
W poniedziałek chiński McDonald i KFC wystosowały przeprosiny do swoich klientów po tym jak wyszło na jaw, że jeden z głównych dostawców mięsa dostarczał im przeterminowany produkt. We wtorek okazało się, że złe mięso w swojej ofercie miały także kawiarnie Starbucks.
Shanghai Husi zostało zamknięte przez lokalne władze w niedzielę po tym jak w telewizji nadano reportaż, pokazujący pracowników tej firmy używających przeterminowanego mięsa, podnoszących je z podłogi, i jak gdyby nigdy nic, przekazujących je do dalszej obróbki.
Rzecznik japońskiego McDonalda poinformował, że Shanghai Husi dostarczał im około jednej piątej mięsa do McNuggetsów. Sprzedaż wszystkich produktów została wstrzymana w poniedziałek. Znaleziono już alternatywne źródła dostawy kurczaka w Tajlandii i Chinach.
Jedna z chińskich organizacji konsumenckich wezwała regionalne władze do przeprowadzenia kontroli wszystkich firm, które do tej pory używały produktów od Shanghai Husi. Jej zdaniem konieczne są także kolejne inspekcje, a sprawa powinna zostać przekazana w ręce policji.
Inne sieci, które współpracowały z tym dostawcą, m.in. Burger King, Dicos - regionalna chińska sieć, czy sieć pizzerii Papa John's także zerwały współpracę z tym dostawcą.
Bezpieczeństwo żywności jest jednym z głównych zmartwień chińskich konsumentów po skandalu z 2008 roku. Wtedy to doszło do zanieczyszczenia produktów nabiałowych przemysłową melaniną, co spowodowało śmierć szóstki niemowląt i poważne problemy zdrowotne u kilku tysięcy dzieci. Od tamtej pory doszło także do kilku pomniejszych skandali spożywczych, także w branży przemysłowej, dlatego Chińczycy kierowali swoje kroki ku zagranicznym markom, licząc na wyższe standardy bezpieczeństwa.
Ostatnie wydarzenia wywołały popłoch u lokalnych konsumentów i stały się jednym z najbardziej dyskutowanych tematów w chińskim internecie. Po sieci rozprzestrzenia się także długa lista firm, które mogły sprzedawać mięso niebezpieczne dla zdrowia. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że w Polsce z takimi skandalami nie będziemy mieć do czynienia.