Play
Play jest siecią telefonii komórkowej, która działa od 2007 roku. To druga największa sieć w Polsce.
Historia i założyciele
Operatorem sieci Play jest P4 Spółka z o.o., wcześniej funkcjonująca pod nazwą Netia Mobile. W 2006 roku operator rozpoczął testy nowej sieci, a na początku 2007 roku oficjalnie ogłosił jej nazwę. Play rozpoczął działalność 16 marca tego samego roku – oprócz możliwości zawierania umów zaczął także sprzedaż telefonów. Początkowo bazą dla sieci punktów sprzedaży Play były sklepy Panosa Germanosa, udziałowca operatora. W ciągu roku zdobył 1 milion klientów. Od 2008 roku, po otrzymaniu dofinansowania od China Development Bank, rozpoczął budowę sieci 3,5 G. Do końca roku wprowadził internet mobilny (Play Online) i podwoił liczbę klientów. Wiosną 2009 roku Play wprowadził ofertę na kartę, czyli prepaid – Play Fresh.
W 2011 roku sieć wprowadziła dla swoich klientów możliwość korzystania w ramach roamingu krajowego z Orange – w miejscach, do których nie sięgał zasięg Play, można było korzystać z zasięgu drugiej sieci. W 2013 roku na takiej samej zasadzie klienci mogli korzystać z sieci T-Mobile. Dwa lata później Play wprowadziło dla swoich abonamentów możliwość usługi muzycznej Tidal, którą w ciągu roku wykupił milion użytkowników. W 2014 roku marka Play zmodyfikowała swój brandbook – nadal znakiem rozpoznawczym jest kolor fioletowy i blob, jednak jest unowocześniony, a logo stało się czytelniejsze.
W 2017 roku sieć Play weszła na giełdę warszawską i zapowiedziała plany rozbudowy sieci nadajników, by umożliwić dotarcie sygnału operatora do wszystkich obszarów Polski i zrezygnować z usług roamingu krajowego. W połowie 2017 roku Play miał 14,5 miliona klientów, co dawało mu 28% udziału w rynku.
Właściciel
Sieć Play należy do P4 Sp. z o.o. - około połowa udziałów należy do Thora Bjorgolfssona, jednego z najbogatszych Islandczyków. Większa część należy do Panosa Germanosa, greckiego biznesmena.
Działalność
Sieć Play kieruje się trzema zasadami:
- wszystko jasne – wszystkie komunikaty mają być jasne i zrozumiałe,
- jesteśmy blisko – sieć stawia na dobre relacje ze swoimi klientami, pracownikami i partnerami,
- damy radę - zespół koncentruje się na tym, zeby jak najszybciej rozwiązać problem.
W 2013 i 2014 roku Aon Hewitt przyznał sieci nagrodę dla Najlepszego Pracodawcy. W 2010 i 2011 magazyn Media Marketing Polska uznał Play za Operatora Roku.
Marka propaguje podejście proekologiczne i stara się je wprowadzić do kultury korporacyjnej. W ramach polityki odpowiedzialnego biznesu promuje bezpieczne korzystane z nowoczesnych technologii, szczególnie wśród dziecii młodzieży. Od 2009 roku należy do przedsięwzięcia dostawców internetu i organizacji pozarządowych o nazwie „Porozumienie”. Ma ona na celu edukację dzieci, rodzicow i opiekunów o zagrożeniach, wynikających z korzystania z internetu.
Liczba placówek
W marcu 2017 roku sieć Play miała ponad 850 punktów sprzedaży w 420 miastach.
Wartość
Wartość sieci Play tuż przed wejściem na Giełdę Papierów Wartościowych została oszacowana na około 9 miliardów złotych. Kapitał zakładowy wynosi 48 856 500 milionów złotych.
Komentarze