Polskie produkty spożywcze podbijają Zachód

W 2012 r. wartość eksportu polskiej żywności dokonanego przez sieci handlowe przekroczyła 5 mld zł - donosi "Dziennik Gazeta Prawna". Polskie produkty konkurują z zachodnimi nie tylko ceną, ale także jakością.

Polskie produkty spożywcze podbijają Zachód
Źródło zdjęć: © AFP | david mcnew

04.01.2013 | aktual.: 04.01.2013 07:30

Wartość eksportu rodzimej żywności w minionym roku wyniosła ponad 17 mld euro. Coraz większą rolę odgrywają w nim sieci handlowe, takie jak Tesco, Lidl, Carrefour, Auchan czy Biedronka. Ich udział w ogólnej wartości eksportu produktów spożywczych wynosi 7 proc. Jest to o 1 proc. więcej niż przed rokiem.

Liderem jest sieć Tesco. Tylko w 2012 r. wyeksportowała towar o wartości 1,7 mld złotych, prawie dwukrotnie więcej niż w latach poprzednich. W Wielkiej Brytanii popyt na polskie produkty wzrósł o ponad 20 proc. Nie bez znaczenia były promocyjne metody sprzedaży takie jak "dwa produkty w cenie jednego".

Także Lidl zwiększył znacznie wartość eksportu polskiej żywności. Sieć, znana do tej pory z tego, że raczej importuje żywność do Polski, wysłała do krajów Europy Środkowo-Wschodniej produkty o łącznej wartości ok. 1 mld złotych.

Polskie produkty spożywcze są tańsze od zachodnich o ok. 10-20 proc. Wartość eksportu żywności za pomocą sieci handlowych rośnie w skali roku o ok. 30 proc.

tescoBiedronkaeksport
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także