Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany PayPro SA

Jak ułatwić klientowi robienie zakupów online?

Sklep WWW powinien zapewnić internautom jak najłatwiejsze zakupy. Prosty proces realizacji zamówienia, jasne formularze, różne opcje wysyłki to tylko wybrane elementy, które mają wpływ na doświadczenia odbiorców. Jeśli zapewnisz w swoim sklepie to, czego oczekują użytkownicy, to zwiększysz szansę na zdobycie klientów. Co możesz zrobić, aby ułatwić internautom zakupy online?

Share
 Źródło: materiały partnera
dumqjbk

Jak wynika z raportu przygotowanego przez Gemius, w 2021 roku 77% internautów w Polsce robiło zakupy w sieci. Badanie "E-commerce w Polsce" objęło również kwestię oczekiwań odbiorców. Wpływ na ich decyzje ma wiele czynników. Jakie?

Zakupy online – jak je ułatwić?

Klienci mają coraz więcej wymagań co do zakupów w sieci. Podstawą jest niezawodnie działający, szybko ładujący się sklep. Każda dodatkowa sekunda oczekiwania na możliwość korzystania z witryny powoduje, że maleje szansa na zakup. Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez firmę Portent, największym wskaźnikiem konwersji charakteryzują się te sklepy, które są do dyspozycji internauty w 2 sekundy.

Z raportu przygotowanego przez firmę Gemius wynika, że 68% internautów uważa zakupy online za wygodne. 59% twierdzi, że są nieskomplikowane. Aby tak było, zadbaj w swoim sklepie o takie elementy jak:

  • Prosty proces zakupowy – ograniczony do minimum kroków.
  • Jasne komunikaty – nie używaj pojęć, które znane są tylko specjalistom z danej dziedziny.
  • Podpowiedzi – internauta nie może się zastanawiać, jakie informacje, w jakim formacie, ma wpisać w dane pole.
  • Możliwość skorzystania z różnych form płatności – klient oczekuje najczęściej jak najszybszego otrzymania produktu. Dlatego zależy mu na natychmiastowym dostarczeniu zapłaty do odbiorcy. Dostępność różnych form płatności została wskazana przez 53% respondentów jako jeden z czynników motywujących do robienia zakupów online.
dumqjbk

Formy płatności w sklepie WWW – oczekiwania internautów

Kupujący online preferują możliwość korzystania z szybkiego serwisu płatności. Aż 70% badanych (w raporcie Gemius) wskazało, że płacąc w sieci, najchętniej wybiera szybkie przelewy online przez takie serwisy takie jak np. Przelewy24. Natomiast kluczowe jest, aby mieli oni wybór. 48% badanych decyduje się na płatności mobilne, np. BLIK. Kolejne pozycje pod względem popularności zajęły: karta płatnicza i zapłata gotówką przy odbiorze.

Im więcej możliwości zapewnisz odbiorcom, tym lepiej. Atrakcyjnym rozwiązaniem jest również płatność Google Pay, dzięki której wystarczy przy pierwszej transakcji podać dane karty – są one bezpiecznie przechowywane na koncie Google. To powoduje, że klienci mogą płacić online za pomocą różnych urządzeń z systemem Android, zaledwie jednym kliknięciem. Dzięki temu transakcja online przebiega wygodnie i błyskawicznie.

Artykuł sponsorowany PayPro SA
dumqjbk
dumqjbk