Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany

Kliniki.pl – od startupu do prekursora branży

Przebicie się ze swoją ofertą do świadomości internautów nie jest łatwe. Nie oznacza to jednak, że niemożliwe. Polski marketplace Kliniki.pl, który łączy pacjentów z prywatnymi placówkami medycznymi, odnotował w roku 2021 r. olbrzymie wzrosty. Sprawdzamy, co sprawiło, że firma tak bardzo się rozwinęła.

Share
 Źródło: materiały partnera
dgd0tiz

Kliniki.pl to serwis, za pośrednictwem którego można umówić się na zabieg, badanie czy konsultację lekarską. W swojej bazie posiada on ponad 12 tysięcy klinik, które realizują 6000 procedur – od konsultacji specjalistycznych przez diagnostykę, rehabilitację, aż po skomplikowane zabiegi operacyjne. Serwis zbiera wszystkie informacje dotyczące placówek medycznych – począwszy od cennika, przez zdjęcia aż po skład kadry medycznej. W ostatnich 12 miesiącach firma bardzo się rozwinęła, odnotowując przy tym duży wzrost przychodów. Co na to wpłynęło? To i kilka innych pytań zadaliśmy Marcinowi Fiedziukiewiczowi, CEO Kliniki.pl

Pandemia a rynek medyczny

– Rzeczywiście podwoiliśmy przychody w okresie styczeń – listopad 2021 r., a przychód z narzędzia, dzięki któremu wiemy ile wizyt zostało umówionych przez kontakt telefoniczny pacjenta z placówką medyczną, jest obecnie wyższy niż cały przychód firmy, kiedy przyszedłem do niej w połowie 2019 r. – mówi Fiedziukiewicz. Czy wpływ na to mogła mieć pandemia? – Tego oczywiście nie wykluczamy – odpowiada. – W najbardziej kryzysowych dla państwowej ochrony zdrowia momentach, prywatne placówki przejmowały na siebie wielu pacjentów, którzy potrzebowali konsultacji specjalistycznych, badań czy zabiegów. Jednocześnie jednak wprowadziliśmy szereg innowacyjnych, autorskich rozwiązań – zarówno dla współpracujących z nami placówek, jak i pacjentów – i one także z pewnością są za ten wzrost odpowiedzialne.

Dostępność przede wszystkim

O jakich rozwiązaniach mowa? Jedną z nowości wprowadzonych przez Kliniki.pl w mijającym roku są Zdrowe Ratki 0%. Produkt zwiększa dostępność usług medycznych dla pacjentów poprzez możliwość finansowania w ramach prawdziwych rat 0%. Od marca 2021 r. regularnie prowadzone są także webinary, podczas których lekarze opowiadają o zabiegach i odpowiadają na pytania zadawane przez uczestników. – To była nasza odpowiedź na utrudniony dostęp do specjalistów w czasie pandemii – mówi Fiedziukiewicz. Dzięki spotkaniom online pacjenci mogli w czasie rzeczywistym zapytać o nurtujące ich kwestie i od razu uzyskać odpowiedź. Najświeższą nowością jest skierowany do placówek biuletyn medyczny, który już dzisiaj ma ponad 4500 subskrybentów. Znajdują się w nim najważniejsze i najciekawsze informacje ze świata medycyny i ochrony zdrowia, które mogą być istotne dla klinik.

dgd0tiz

Odpowiedź na potrzeby

Można pokusić się o tezę, zgodnie z którą sukces portalu jest w dużej mierze oparty na odpowiedzi na realne potrzeby i oczekiwania polskich pacjentów. Serwis powstał w 2012 r. jako Tourmedica.pl i początkowo służył jako miejsce do umawiania osób z zagranicy na wizyty w polskich klinikach. Gdy okazało się, że umawia więcej pacjentów z Polski niż z zagranicy, zmienił kierunek działania i przestał zajmować się turystyką medyczną. W 2020 r. przeszedł natomiast rebranding, zmieniając nazwę na Kliniki.pl. Fiedziukiewicz: – Bacznie obserwujemy rynek medyczny w Polsce. Sprawdzamy przy tym, co jest istotne z perspektywy właściciela kliniki, lekarza oraz pacjenta i pod to dostosowujemy nasze usługi, jak również tworzymy te nowe.

Najlepsze placówki w Polsce

Z uważnych obserwacji wyniknęło coś jeszcze – Kliniki.pl Rating Index, czyli najbardziej obiektywny ranking placówek medycznych w Polsce. Powstał on w wyniku zainteresowania pacjentów opiniami dotyczącymi klinik. Jego konstrukcja opiera się na opiniach pozostawianych przez pacjentów w wielu źródłach: serwisie Kliniki.pl, wyszukiwarce Google, na Facebooku oraz portalu Znany Lekarz. Autorski algorytm śledzi zmianę ocen w czasie i na bieżąco je aktualizuje. Dzięki temu każda zmiana w jednym ze źródeł znajduje odbicie w ostatecznej ocenie. – Stałe monitorowanie opinii dotyczących placówek daje pacjentowi pewność, że widoczna ocena jest aktualna, klinikom zaś – możliwość zareagowania w sytuacji, w której z jakiegoś powodu zaczyna przybywać negatywnych komentarzy – podkreśla Fiedziukiewicz.

Czołowe placówki w ramach rankingu otrzymują dyplomy oraz nagrody. Pierwsza Gala wręczenia dyplomów Kliniki.pl Rating Index miała miejsce w 2020 r. na polu golfowym First Warsaw Golf pod Warszawą. Druga, tegoroczna edycja Gali została zorganizowana w pałacu w Ksawerowie pod Łodzią, podczas której wyróżniono 50 placówek.

Plany na przyszłość

Obecnie serwis Kliniki.pl odwiedza ponad 1 mln użytkowników miesięcznie (jeszcze do niedawna było to nieco ponad 500 tys.). Spółka nie planująe jednak spocząć na laurach. – Nieustannie dążymy do tego, aby być największą w kraju platformą prezentującą ofertę komercyjnych placówek medycznych. Wciąż mamy dużo przestrzeni przed sobą. W ciągu najbliższych 2 lat chcemy posiadać 4-5 mln ruchu miesięcznie, co pozwoli nam na kilkukrotne zwiększenie przychodów na polskim rynku – zapowiada Fiedziukiewicz. – W planach jest również ekspansja zagraniczna: – Myślimy o tym, aby wyjść na rynek niemiecki i włoski, gdzie widzimy duży potencjał. W tym celu planujemy pozyskanie nowej rundy inwestycyjnej.

Artykuł powstał przy współpracy z portalem Kliniki.pl

Artykuł sponsorowany
dgd0tiz
dgd0tiz
dgd0tiz