Trwa ładowanie...
Materiał partnera

PIĘKNY E-COMMERCE. Jak sprzedawać fashion i beauty w Internecie?

Jakie są TOP predykcji na przyszłość dla rynku e-commerce z branży fashion i beauty?

Share
,,PIĘKNY E-COMMERCE. Jak sprzedawać fashion i beauty w Internecie - Kamila Gębik ,,PIĘKNY E-COMMERCE. Jak sprzedawać fashion i beauty w Internecie - Kamila Gębik Źródło: materiały partnera, fot: Fasola
d33yyd1

Patrząc na trendy i predykcje powinniśmy kierować się tym co obecnie wiedzie prym i rozwija się w Azji. Czytałam dużą ilość raportów o e-commerce z Malezji, Singapuru, Indonezji czy Chin. Sondaż wśród klientów DHL wykazał, że jedna trzecia małych i średnich przedsiębiorstw amerykańskich wybiera głównie Azję jako kierunek eksportu swoich towarów, a jedynie jedna czwarta spogląda w stronę Europy. Roczne obroty azjatyckiego rynku detalicznego sięgają dziesięciu bilionów dolarów. To dwa razy więcej niż w Stanach Zjednoczonych i trzykrotnie więcej niż w Europie. Najważniejsze trendy związane z przyszłością e-commerce dla branży fashion i beauty o których piszę w swojej książce: ,,PIĘKNY E-COMMERCE. Jak sprzedawać fashion i beauty w Internecie?" to technologia blockchain, możliwość kupienia ulubionych butów lub kosmetyków za kryptowaluty, shoppable tv, voice-commerce, omnichannel, re-commerce, mobilny shopping, pudełka subskrypcyjne, q-commerce, live commerce, trend ECO czy influencer marketing. Aby nie pozostać w tyle e-sklepy powinny cały czas podążać za rozwojem i nowymi technologiami. Należy postawić także ogromny nacisk na VR i AI, zwłaszcza, że produkty mogą być także w głównej mierze kierowane do pokolenia Z i millennialsów. A pokolenia te bardzo dobrze czują się ,,doświadczając zakupów interaktywnie". Przy tym wszystkim nie powinniśmy zapominać o personalizacji oferty wobec coraz bardziej wymagającego konsumenta, ciągłym doskonaleniu procesów logistycznych, ekologicznych opakowaniach w których wysyłamy produkty.

KAMILA GĘBIK materiały partnera
KAMILA GĘBIK Źródło: materiały partnera

O jakich aspektach nie można zapomnieć otwierając swój pierwszy e-sklep i dlaczego są one takie ważne?

Przede wszystkim powinniśmy mieć świadomość tego, że nowoczesny konsument kupuje online. Decydując się na swój pierwszy e-sklep powinniśmy się do tego jak najlepiej przygotować. Przede wszystkim zacząć od sporządzenia biznes planu w którym określimy sobie wszystkie nasze cele związane z prowadzeniem sklepu internetowego. Ważne jest umiejętne zaplanowanie strategii e-sklepu. Czy chcemy sprzedawać tylko na rynek polski, czy też skalować sprzedaż na rynki zagraniczne? Czy chcemy cały czas poszerzać swoją ofertę produktową i ilość kategorii? Czy planujemy pokazywać produkty na zewnętrznych marketplace’ach i agregatorach, czy też ograniczyć się do swojego e-sklepu? Do tego wszystkiego bardzo istotne jest znalezienie swojej grupy docelowej i odpowiednie kierowanie do niej działań marketingowych, rozpoczęcie współpracy z UX designerem, gdyż odpowiedni UX i CX sklepu online to podstawa. Nie możemy także zapomnieć o wyborze właściwego oprogramowania do postawienia sklepu. Możemy to zrobić na gotowym szablonie w modelu SaaS (Software as a Service – oprogramowanie jako usługa) lub Open Source (otwarte oprogramowanie). Wszystko zależy od naszych potrzeb. Ważne jest abyśmy również mieli szeroki wybór płatności (Polacy najczęściej korzystają z BLIKA i przelewów online), klarowną politykę zwrotu towaru, dopracowany regulamin związany z zakupami i odpowiedniego partnera logistycznego.

d33yyd1

Czy warto sprzedawać swoje produkty na Amazonie?

Aby sprzedawać na Amazonie trzeba się do tego odpowiednio przygotować. Na pewno taki kierunek pozwoli nam otworzyć się z ofertą produktową szeroko na rynki zagraniczne i pozwoli zwiększyć sprzedaż produktów. Natomiast jak to ze wszystkim bywa trzeba robić to z głową. Jeżeli planujesz poszerzyć swoje działania o Amazon, trzeba przede wszystkim zaktualizować swoją aukcję odpowiednio pod kątem sprzedaży, zrobić sporo badań na temat słów kluczowych, ustawić odpowiednią cenę. Do tego należy uruchomić i zoptymalizować kampanię PPC, zadbać o promocję na Amazonie, a także poza nim i zbudować listę e-mailingową. W mojej książce ,,PIĘKNY E-COMMERCE" - Aleksandra Szarmach - Chief Marketing & Sales Officer w Nethansa | Amazon Expert opowiada: " W 2020 roku – według webretailer.com – aż 47% zakupów dokonywanych przez Internet realizowanych było przez duże marketplace’y. Trend ten będzie się rozwijał, ponieważ coraz więcej firm zauważyło, że duże platformy jak Amazon są najlepszym miejscem dla promowania i sprzedaży swoich produktów. Miesięcznie Amazon ma ponad 5 miliardów wejść na swój portal. Jest to rynek, obok którego po prostu nie można przejść obojętnie". Dlatego zanim zaczniemy sprzedawać nasze produkty na Amazon warto poradzić się eksperta w tej sprawie.

 materiały partnera
Źródło: materiały partnera

Jakie narzędzia, metody zatrzymania na dłużej klienta w sklepie online byś polecała?

7 sekund to nie jest długi czas, ale warto w nim zrobić wszystko aby skupić i pozyskać uwagę konsumenta, który odwiedzi nasz sklep. W tym celu jest bardzo duża ilość działań, które możemy użyć. Ważny jest odpowiedni UX i CX. Musimy zadbać o to, aby nasza strona szybko i sprawnie się ładowała, aby zdjęcia były wysokiej jakości i odpowiednie opisy produktów. Istotne jest także prawidłowe rozmieszczenie przycisków "CALL TO ACTION" typu "Sprawdź teraz!", "Zobacz więcej", ,,Kup online!", ,,Został ostatni dzień" itp. Do tego używanie odpowiedniej kolorystyki i pogrubień to podstawa. Warto także prowadzić przemyślane działania związane z up-sellingiem i cross-sellingiem. Sprzedaż komplementarna celem zwiększenia wartości średniej koszyka zakupowego jest bardzo ważna. Komunikaty personalizowane wysyłane do użytkownika, badanie danych na jego temat związanych z parametrami ciała, zainteresowaniami, gustem to istotne czynniki, które sprawią, że możemy klienta zaintrygować. Bo nie sztuką jest pozyskać klienta na jednorazowy zakup, ale sztuką zatrzymać na dłużej i zbudować z nim prawdziwą więź.

Kamila Gębik to autorka książki ,,PIĘKNY E-COMMERCE. Jak sprzedawać fashion i beauty w Internecie?". Już teraz możecie zamówić e-book dostępny "od ręki" i wersję papierową książki, która przyjedzie do Was z drukarni tuż po Mikołajkach. Zaprasza wszystkich na www.pieknyecommerce.pl

"W książce znajdziesz dwie rzeczy: proces budowania e-commerce w branży fashion i beauty krok po kroku oraz pomysły i inspiracje od ludzi, którzy tworzą takie sklepy. To nie jest książka od teoretyków, ale od praktyków dla praktyków".

Paweł Tkaczyk – strateg marki, autor trzech bestsellerowych książek,

"Człowiek Roku PL Marketingu" w 2012

"Ta książka jest jak dobre kino akcji – wciągająca i niezwykle dynamiczna. Tylko w ten sposób można oddać specyfikę i możliwości, jakie przynosi dzisiaj e-commerce".

Aleksander Sienkiewicz – przedsiębiorca, menedżer, konsultant neurosprzedaży i inteligencji emocjonalnej w biznesie, OlekSienkiewicz.pl

KAMILA GĘBIK

Materiał partnera
d33yyd1
d33yyd1
d33yyd1