Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany

Windykacja z ludzką twarzą - jak działać szybko i skutecznie nie zapominając o relacjach biznesowych przedsiębiorców

O tym, jak wielką siłę mają stereotypy, najlepiej świadczy fakt, że hasło „windykacja” nadal kojarzy się nam w pierwszej kolejności raczej z ponurymi osiłkami, którzy „niewinnym” przedsiębiorcom chcą odebrać wszystkie pieniądze, niż z rzeczowym, profesjonalnym kontaktem w sprawie powodów opóźnienia w zapłacie i ustalenia terminu regulacji zaległej płatności. I choć współczesna branża windykacyjna już od lat nie wygląda w taki właśnie stereotypowy sposób, to zakorzeniona głęboko w świadomości przedsiębiorców obawa przed windykatorami niewiele straciła na sile. Polska firma windykacyjna Payhelp udowadnia jednak od lat, że skuteczna windykacja faktur i odzyskiwanie długów może odbywać się z poszanowaniem godności dłużnika, a jednocześnie sprawnie i z wysoką efektywnością. W jaki sposób?

Share
Windykacja online
Windykacja onlineŹródło: materiały partnera
duwe3ul

Odzyskiwanie zaległości: nie warto ufać wyłącznie algorytmom

Korzystanie z nowoczesnych technologii w celu usprawnienia przebiegu procesu odzyskiwania długów jest coraz powszechniejszą praktyką wśród polskich firm windykacyjnych. Trudno się temu dziwić, jeśli wziąć pod uwagę fakt, że odpowiednie oprogramowanie jest w stanie wykonać szczegółową, wieloaspektową analizę nawet dużego zbioru danych w ułamku czasu, który byłby potrzebny do tego ludziom.

Warto jednak mieć na uwadze, że windykacja należności jest prowadzona nie na anonimowych zbiorach liczb lub danych, ale zawsze dotyczy konkretnych osób czy podmiotów gospodarczych. O tym fakcie zdaje się zapominać niejedna rodzima firma i kancelaria windykacyjna, traktując wszystkich dłużników w identyczny, praktycznie bezosobowy sposób.

Payhelp traktuje odzyskiwanie długów zupełnie inaczej. Model działania został opracowany tak, aby do każdej sprawy podejść indywidualnie już od samego początku jej obsługi. Pozwala to nie tylko optymalnie dobrać strategię windykacyjną do danego przypadku, ale przede wszystkim przekłada się na możliwość lepszego zrozumienia sytuacji dłużnika i ustalenia warunków oraz terminów spłaty tak, aby faktycznie zostały przez nieterminowego płatnika dotrzymane.

duwe3ul

Odpowiednia komunikacja to podstawa sukcesu

Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez windykatorów wychowanych w duchu „starej windykacji” jest traktowanie dłużnika praktycznie jak przestępcy – złodzieja, który nie chce zwrócić należnych wierzycielowi pieniędzy. Takie nastawienie automatycznie pociąga za sobą wychodzenie przez windykatora z pozycji siły, co w zasadzie nie daje szansy na dialog czy podjęcie negocjacji z dłużnikiem. W relacjach B2B prowadzenie działań windykacyjnych w taki sposób najczęściej prowadzi do utraty dobrych relacji na linii wierzyciel-dłużnik i w konsekwencji może się zakończyć dla wierzyciela odzyskaniem długu oraz jednoczesną stratą partnera biznesowego.

Doświadczenie Payhelp, gromadzone przez 25 lat i oparte na niemal 2 mln. rozwiązanych spraw, jednoznacznie potwierdza, że podjęcie z dłużnikami negocjacji na partnerskich zasadach, zgodnie z najwyższymi standardami etycznymi i bez argumentów nacechowanych emocjonalnie, przekłada się na znacznie większą efektywność windykacji. Wielu dłużników (szczególnie obecnie, w trakcie pandemii koronawirusa) chce spłacić swoje zaległe zobowiązania, ale w danym momencie nie dysponuje wystarczającymi środkami na uregulowanie długów. Nierzadko też brak im świadomości, że spłatę można rozłożyć w czasie – dlatego rola windykatora nie polega dziś wyłącznie na ściągnięciu długu, a obejmuje również mediacje między przedsiębiorcami w zakresie powstałego zadłużenia. Dotyczy to zwłaszcza sytuacji, gdy wierzyciel próbował już wcześniej odzyskać należność od dłużnika na własną rękę.

Samodzielna windykacja faktur się nie opłaca

Na pierwszy rzut oka windykacja prowadzona samodzielnie przez firmę-wierzyciela wydaje się być rozsądnym i tanim rozwiązaniem, w praktyce jednak z wielu powodów wcale tak nie jest. Niewiele firm ma bowiem własne, wydzielone działy windykacji, zatrudniające faktycznych specjalistów w dziedzinie odzyskiwania należności. Znacznie częściej przedsiębiorca deleguje po prostu to zadanie na jednego lub kilku swoich pracowników. Oznacza to, że odzyskiwaniem należności zajmuje się personel niewykwalifikowany (co redukuje skuteczność takich działań), który w tym czasie nie wykonuje swoich nominalnych zadań w pracy (co wpływa na efektywność funkcjonowania firmy), nierzadko doprowadzając do dalszego zaognienia sytuacji właśnie ze względu na brak odpowiednich kompetencji.

Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest przekazanie odzyskania zaległych płatności od kontrahentów profesjonalnej firmie windykacyjnej, posiadającej właściwe narzędzia i know-how, wykwalifikowany personel oraz działającej tak, aby dobre relacje między wierzycielem a dłużnikiem nie uległy pogorszeniu z powodu istniejącego długu.

duwe3ul

Platforma Payhelp – nowoczesna windykacja polubowna

Dla wygody swoich klientów Payhelp udostępnia intuicyjną, prostą w obsłudze platformę windykacyjną online. Rejestracja na niej jest bezpłatna, podobnie jak dodanie do obsługi zaległych faktur. Po ich przekazaniu do Payhelp (co zajmuje ok. 2 minuty na jedną fakturę) Payhelp bierze na siebie ciężar prowadzenia działań windykacyjnych w imieniu klienta, nie wykluczając jednocześnie go z decyzyjnośc

Każda sprawa trafiająca do Payhelp jest traktowana indywidualnie i w każdym przypadku specjaliści Payhelp pomagają klientowi w jej skutecznym rozwiązaniu niezależnie od kierunku, w jakim dana sprawa się potoczy (windykacja polubowna czy windykacja na drodze sądowej). Wszystkie działania możliwe do przeprowadzenia szybko i sprawnie online są realizowane na tej właśnie drodze, angażując jednocześnie własnych specjalistów wszędzie tam, gdzie wymagana jest obsługa przez wykwalifikowany personel. Dzięki utrzymaniu odpowiedniego balansu między działaniami online, wykorzystaniem algorytmów i automatyzacji oraz krokami podejmowanymi osobiście przez windykatorów, odzyskiwanie długów w Payhelp odbywa się sprawnie, skutecznie i z poszanowaniem godności dłużnika.

Windykacja online – najważniejsze korzyści

Platforma online Payhelp to szereg korzyści dla wierzyciela. Przede wszystkim można dzięki niej zlecić odzyskanie długu z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie, ponieważ jest dostępna 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Dzięki temu klient może także w wygodny i szybki sposób uzyskać podgląd wszystkich zleconych do obsługi przez Payhelp faktur i sprawdzić, na jakim etapie w danym momencie każda z nich się znajduje.

Pełna oferta Payhelp w zakresie pomocy w odzyskiwaniu zaległych płatności jest dostępna na stronie internetowej firmy pod adresem http://payhelp.pl.

Artykuł sponsorowany
duwe3ul

Podziel się opinią

Share
duwe3ul
duwe3ul